مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم:

هشدار محیط‌زیست قم نسبت به رهاشدگی پسماند‌های ساختمانی

مدیرکل محیط‌زیست قم با هشدار نسبت به رهاشدگی پسماند‌های ساختمانی، در استان گفت: علاوه بر آلودگی‌های زیست‌محیطی این پسماندها، آتش‌زدن آنها نیز ترکیبات بسیار سمی و خطرناکی را وارد محیط‌زیست می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  به نقل از خبرگزاری ایرنا محمدحسین بازگیر گفت: بازدید‌های میدانی و بررسی‌های زیست‌محیطی حاکی از این است که بسیاری از کارگاه‌ها و پیمانکاران، پسماند‌های ساختمانی و زباله‌های خود را در محیط‌زیست رها می‌کنند.

مدیرکل محیط‌زیست قم با اشاره به آتش‌زدن برخی از پسماند‌های ساختمانی مانند یونولیت‌ها، گفت: به‌صورت مستمر شاهد آتش‌زدن این پسماند ساختمانی هستیم که این اقدام ترکیبات بسیار سمی و خطرناکی را به محیط‌زیست تحمیل می‌نماید.

بازگیر با تأکید بر حجم بالای شکایات مردمی از آلودگی‌های زیست‌محیطی در اجرای طرح‌های احداث مسکن، اظهار امیدواری کرد با رفع مشکلات زیست‌محیطی، اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان شتاب بیشتری بگیرد.

مدیرکل محیط‌زیست استان قم ادامه داد: همچنین دستگاه‌های حمل بتن نیز شن و ماسه در داخل اراضی ملی و محور‌های منتهی به کارگاه‌ها پراکنده کرده‌اند که برای محیط‌زیست آسیب‌زا است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48292
اخبار مرتبط

نظرات شما