رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم:

سال گذشته ۲۰ هزار شغل جدید در قم ایجاد شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم با اشاره به افزایش ظرفیت‌های اشتغال استان، گفت: سال گذشته در مجموع ۲۰ هزار شغل جدید در سطح قم ایجاد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، جواد شاکر آرانی سال گذشته طی اقدامات انجام شده در ارائه تسهیلات بانکی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی، ۱۰۰ واحد تولیدی راکد و غیرفعال در قم راه‌اندازی شد.
وی ایجاد ۲۰ هزار شغل جدید در بخش‌های مختلف اقتصادی را از عوامل مهم در کاهش نرخ بیکاری در قم یادکرد و گفت: در اسفندماه سال گذشته در مجموع نرخ بیکاری استان قم بیش از یک درصد کاهش داشته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم افزود: همچنین با حمایت‌های صورت‌گرفته، در اسفندماه سال گذشته نرخ مشارکت اقتصادی استان ۲ درصد افزایش‌یافته است.
شاکر آرانی همچنین گفت: مشارکت بانک‌های قم در ارائه تسهیلات به بخش‌های اقتصادی استان در سال گذشته افزایش معناداری داشته به‌نحوی‌که در پایان سال ۱۴۰۲ نسبت «مانده تسهیلات به مانده سپرده‌های» شبکه بانکی استان قم، به عدد بی‌سابقه ۷۴ درصد رسیده است که این شاخص نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی همچنین از تأمین اراضی موردنیاز جهت احداث بیش از ۶۵ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن را از اقدامات شاخص و مهم مجموعه مدیریت استان قم در سال ۱۴۰۲ یادکرد.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48306
اخبار مرتبط

نظرات شما