کارشناس هواشناسی:

کرمجگان قم ۲۰ میلی‌متر باران بارید

اداره کل هواشناسی قم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در جریان فعالیت سامانه اخیر در آسمان استان، بیشترین باران به میزان ۲۰ میلی‌متر در کرمجگان شهرستان کهک بارید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   به نقل از اداره کل هواشناسی قم در این اطلاعیه آمده است: بارش‌های ثبت و گزارش شده از ایستگاه‌های هواشناسی استان حاصل از فعالیت سامانه بارشی اخیر نشان می‌دهد بیشترین مقدار در استان از کرمجگان شهرستان کهک به میزان ۲۰ میلی‌متر و در حوضه قمرود از خوانسار به میزان ۳۸.۲ میلی‌متر بوده است.

 شهرستان کهک در فاصله حدود ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم واقع شده و دارای دو بخش مرکزی و فردو و ۱۸ روستاست که ۱۰ روستای آن جزء بخش مرکزی و هشت روستا نیز جزء بخش فردو است.

 اطلاعیه حاکی است: میزان بارش ثبت شده در ایستگاه سالاریه شهر قم ۱۰.۵ میلی‌متر، قنوات ۱۰.۷، دستجرد ۱۲.۷، کندان ۱۶.۴، نیزار ۱۴.۱ و دام شهر ۱۳.۳ بوده است.

 همچنین بر اساس پیش‌بینی کارشناسان اداره کل هواشناسی قم، امروز آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه‌ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر اوایل شب بارش پراکنده و وزش باد شدید است.

 بر اساس این گزارش: فردا نیز آسمان قم قسمتی ابری تا نیمه‌ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر اوایل شب بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

 در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

 شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره‌تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48332
اخبار مرتبط

نظرات شما