معاون صمت قم:

۲ هزار پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان ۲ هزار و ۵۲ پرونده تخلف صنفی در این استان تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، سیاوش فولادی وندا پیرامون این موضوع بیان داشت: از ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ تاکنون ۱۰ هزار و ۴۰۴ واحد صنفی توزیعی – خدماتی در این استان بازدید شد که منجر به شناسایی ۲ هزار و ۵۲ واحد متخلف گردید.
وی ادامه داد: برای واحدهای صنفی متخلف پرونده تخلف به ارزش چهارهزار و ۹۵۰ میلیارد ریال تشکیل و به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شد.
وی افزود: همچنین با همکاری دستگاه‌هایی اعم از تعزیرات حکومتی، اتحادیه‌ها، اتاق اصناف، غله و خدمات بازرگانی، بسیج، راه شهرسازی، ‌ میراث‌فرهنگی، دامپزشکی، فرمانداری، مرکز بهداشت، ‌ معاونت غذا و دارو و دیگر نهادها تعداد یک هزار و ۹۰ مورد بازرسی مشترک انجام شد که از این تعداد ‌۲۷۹ پرونده به ارزش ۱۵ میلیارد ‌و ۳۰۰ میلیون ریال تشکیل شده است.
فولادی وندا گفت: همچنین در طی این مدت ۹۳۲ مورد گزارش مردمی به سامانه ۱۲۴ اعلام که ۷۵۷ مورد بررسی قرار گرفته است.
وی تأکید کرد: از عموم مردم استان قم تقاضا می‌کنیم هرگونه تخلف اقتصادی اعم از گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر موارد را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.
وی ادامه داد: همچنین از شهروندان می‌خواهیم به فراخوان ثبت‌نام ناظران افتخاری به آدرس http://B۲n.ir/Nazerqom مراجعه و ثبت‌نام نمایند.
گفتنی است بر اساس آخرین پایش صورت‌گرفته، ۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود می‌باشد که ۱۶ هزار مورد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی است.
اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا اداره کل صنعت‌، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48360
اخبار مرتبط

نظرات شما