معاون دادستان قم:

سال گذشته بیش از ۴ تن مواد مخدر در قم کشف شد

معاون دادستان قم با اشاره به عزم جدی در مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر، گفت: سال گذشته چهارهزار و ۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در این استان کشف شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از روابط‌عمومی دادسرای عمومی و انقلاب قم، سید محمد ملیحی روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: طرح‌های دستگیری خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر باقوت و به طور مستمر در حال اجراست.
وی اضافه کرد: سال گذشته مجموعاً در استان قم چهارهزار و ۳۲۱ کیلوگرم مواد مخدر شامل چهارهزار و ۲۴۹ کیلوگرم تریاک و سایر مواد مخدر و ۳۲ کیلوگرم شیشه و هروئین کشف و ضبط شده است.
وی با اشاره به بازرسی از اماکن و اصناف با دستور قضایی و باهدف مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر در سال گذشته، تصریح کرد: طی بازرسی صورت‌گرفته مقادیر قابل‌توجهی مواد مخدر کشف و ضبط و منجر به پلمب محل و تشکیل پرونده قضایی شده است.
سرپرست دادسرای انقلاب قم به نظارت و بازرسی از عطاری‌ها در راستای طرح مقابله باعرضه مواد مخدر اشاره و خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ از ۱۴۱ عطاری بازرسی صورت گرفت که به دلیل عرضه قرص‌های غیرمجاز و محصولات با پایه مواد مخدر ۱۰۶ عطاری پلمب شدند.
ملیحی همچنین از اجرای طرح پاک‌سازی مناطق آلوده به مواد مخدر در نوروز امسال خبر داد و اظهار داشت: در این طرح که با حضور میدانی مقامات قضایی دادسرا انجام شد بیش از ۱۱۵ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.
وی با اشاره به استفاده از سگ‌های موادیاب در بازرسی‌های حرفه‌ای، گفت: ۲ مغازه و ۲ گاراژ نیز در طرح نوروزی پلمب شدند.
وی با بیان این‌که ۱۱۵ کیلوگرم مواد مخدر از خرده‌فروشان در طرح نوروزی کشف شده است، افزود: از این میزان ۹۷ کیلوگرم حشیش و ۱۵ کیلو نیز تریاک و مابقی سایر مواد مخدر بوده است.
این مقام قضایی با تأکید بر برخورد قاطع با فروشندگان و عرضه‌کنندگان مواد مخدر در خصوص درمان و بازتوانی معتادان، خاطرنشان کرد: از میان دستگیرشدگان تعداد ۲۹۹ نفر به مراکز ترک اعتیاد اعزام شدند.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48411
اخبار مرتبط

نظرات شما