رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قم بیان کرد:

افزایش ۲۹۱ درصدی طرح‌های مقابله‌ای مواد مخدر در قم

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم از حضور مقتدرانه و مستمر پلیس و افزایش ۲۹۱ درصدی طرح‌های مقابله‌ای مواد مخدر در این استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن هاشم نیا در گفت‌وگویی افزود: سال گذشته در جهت آرامش شهروندان، یک هزار و ۱۵۴ مرحله طرح‌های مختلف از جمله طرح امنیت محله محور و پاک‌سازی بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها از وجود معتادان متجاهر، خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر به‌خصوص در مناطق آلوده و محورهای مواصلاتی استان توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اجرا شد.
وی ادامه داد: دراین‌رابطه ۲ هزار و ۲۶۸ نفر خرده‌فروش مواد مخدر، ۹ هزار و ۵۷۳ نفر معتاد متجاهر دستگیر و نزدیک به پنج‌تن انواع مواد مخدر از ۱۲۱ نفر قاچاقچی کشف شد.
هاشم نیا با اشاره به اینکه ۵۸۷ دستگاه انواع وسایل نقلیه شامل خودرو های سبک‌وسنگین توقیف شده و رشد ۱۵ درصدی داشته است ادامه داد: یک هزار و ۴۱۰ فقره سلاح سبک، ترازوی توزین مواد مخدر و آلات مصرف کشف و توقیف شده که افزایش ۳۳۶ درصدی دارد که این نشان‌دهنده تلاش و جدیت پلیس در مقابله با این پدیده شوم و خانمان‌سوز است.
وی به خانواده‌ها هشدار داد: خانواده‌ها با افزایش سطح آگاهی در مورد انواع مواد مخدر و علائم و عوارض ناشی از آن به‌خصوص مواد مخدر صنعتی و نوظهور مانند قرص‌های روان‌گردان و گراس و گل و قارچ ماشروم و غیره نقش ارزنده‌ای در پیشگیری از این ناهنجاری اجتماعی و حفظ سرمایه‌های زندگی خویش که همان جوانان و نوجوانان هستند، دارند.
هاشم نیا گفت: مشارکت شهروندان در تأمین امنیت محله محور از طریق ارتباط با تلفن‌های شبانه‌روزی ستاد خبری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم، به شماره‌های (۰۲۵۳۷۲۲۲۲۰۲ و ۰۲۵۲۱۸۲۵۵۱۵) می‌تواند پلیس را برای شهری امن یاری رساند.
کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک دستگاه تریلی تانکردار
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان قم نیز از کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال از یک دستگاه تریلی تانکردار در قم خبر داد.
سرهنگ علی تیموری اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان در راستای مبارزه با پدیده شوم قاچاق، کنترل و نظارت بر خودروهای سنگین در محورهای مواصلاتی با ایجاد تورهای ایست و بازرسی و راه‌اندازی گشت‌های محسوس و نامحسوس، به یک دستگاه تریلی تانکردار مشکوک و آن را توقیف کردند.
وی ادامه داد: کامیون موصوف حامل ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق با پلمب و مدارک جعلی بوده است.
وی گفت: برابر اظهار کارشناسان ارزش کالای مکشوفه بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48416
اخبار مرتبط

نظرات شما