مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم:

توانمندسازی مددجویان اولویت اصلی کمیته امداد است/ پرداخت 43 میلیارد تومان مستمری به خانواده‌های نیازمند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم بابیان این‌که توانمندسازی مددجویان اولویت اصلی کمیته امداد است، گفت: در 9 ماه ابتدایی امسال بیش از 43 میلیارد تومان مستمری به خانواده‌های نیازمند پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،   اکبر میرشکار ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کمک‌های مردمی در سال جاری اظهار داشت: در سال جاری نسبت به 9 ماهه سال گذشته درآمدهای مردمی کمیته امداد امام خمینی 46 درصد افزایش داده است به‌طوری‌که 45 میلیارد تومان تاکنون کمک‌های مردمی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: 22 هزار 489 خانواده را تحت پوشش‌داریم و بیش از 43  میلیارد تومان مستمری به این خانواده‌ها پرداخت‌شده است.

میرشکار بابیان این‌که نسبت به سال 95 دریافتی‌های خانوارها افزایش‌یافته است، ابراز داشت: هم‌اکنون دریافتی خانوارها 4 برابر شده است که البته این رقم در سال بعد نیز افزایش قابل‌توجهی خواهد داشت.

580 سالمند زمین‌گیر در استان قم داریم

وی افزود: 580 سالمند در استان داریم که زمین‌گیر هستند که همه بزرگواران پرستار دارند که هفتگی به این عزیزان سرکشی کرده و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

میرشکار ابراز داشت: هزار و 213 از مستمری‌بگیران درگیر بیماری‌های صعب 253 میلیون تومان به‌صورت خاص برای این افراد هزینه شده است.

وی ادامه داد: 2 هزار 40 نفر از خانم‌های سرپرست خانوار هستند که با پرداخت هزینه بیمه تأمین اجتماعی تا 5 سال آینده بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی می‌شوند که این پرداخت‌ها از سوی کمیته امداد انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم به افزایش قیمت مسکن اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون 14 واحد مسکونی برای مددجویان خریداری‌شده است که با توجه به افزایش قیمت مسکن بسیار کم بوده است اما بااین‌وجود برای  523 نفر از مددجویان بین 5 تا 15 میلیون ودیعه مسکن پرداخت‌شده و علاوه بر این بیش از هزار و 500 خانوار نیز اجاره منازل خود را دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در 9 ماهه امسال هزار و 10 مورد ازدواج در خانواده‌های نیازمند رخ‌داده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که کمیته امداد نیز مبلغ 105 میلیارد ریال به این خانواده‌ها کمک شده است.

اعطای بیش از دو هزار وام قرض‌الحسنه به مددجویان کمیته امداد

میرشکار بابیان این‌که صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد نیز فعالیت‌های چشم‌گیری داشته است، تأکید کرد: 2 هزار و 20 نفر از مددجویان که نیازمند وام قرض‌الحسنه بودند از صندوق کمیته وام دریافت کرده‌اند.

وی به درخواست مردمی اشاره کرد و گفت: در 9 ماهه‌ای اول امسال 190 هزار درخواست در سامانه کمیته امداد ثبت‌شده که شاهد افزایش این درخواست‌ها بوده‌ایم که به این درخواست‌ها رسیدگی شده است.

میرشکار افزود: از ابتدای امسال 842 خانواده نیز به کمیته امداد برای کالای موردی و اساسی مراجعه کرده‌اند که 200 میلیون تومان نیز در این زمینه پرداخت‌شده است.

وی به برنامه‌های دیگر کمیته امداد اشاره کرد و تصریح کرد: در سال جاری 67 نفر از فرزندان تحت پوشش از تسهیلات معافیت سربازی بهره‌مند شده‌اند و بعد از معافیت کمیته امداد نسبت به اشتغال این افراد اقدام کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم ابراز داشت: 16 هزار و 200 کیلو توزیع گوشت به مددجویان داشته‌ایم که از محل کمک‌های مردمی بوده است.

توانمندسازی مددجویان اولویت اصلی کمیته امداد است

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود توانمندسازی خانواده‌ها را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: یکی از اهداف اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌ها است که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته که در قالب اشتغال‌زایی بوده است.

میرشکار تأکید کرد: عمده مددجویان استان شهری هستند و بااین‌حال درزمینهٔ تسهیلات اشتغال 55 میلیارد و 600 میلیون تومان از تبصره ماده 16 به بانک‌های استان ابلاغ‌شده است که در این زمینه هزار و 208  نفر شناسایی و مشاوره‌های شغلی به این مددجویان داده‌شده است.

وی سخت‌گیری‌های بانکی را بیش‌ازحد عنوان کرد و گفت: برخی از شعبه‌های بانک حتی از مقرراتی که بانک مرکزی تعیین کرده نیز عبور کرده و سخت‌گیری‌های بیشتری می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم خاطرنشان کرد: درزمینهٔ وام اشتغال روستایی اعتبار خوبی داریم و به بخشدارها ، دهیارها و شوراهای روستا اعلام کرده‌ایم که افراد را معرفی کنند بدون این‌که مددجوی کمیته امداد باشد می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی بیان داشت: برخی از مؤسسات خیریه‌ای در استان‌ها شکل می‌گیرند که هویت مشخصی ندارند اما بااین‌وجود مبالغ هنگفتی را از مردم می‌گیرند که باید در این زمینه اطلاع‌رسانی مناسب صورت گیرد.

میرشکار طرح حامی برای تمامی فرزندان یتیم را موردتوجه قرارداد و افزود: در 3 ماه پایان سال طرح حامی برای تمامی فرزندان یتیم شروع‌شده که در این زمینه یک ماه اخیر بالای دو هزار حامی را پیداکرده‌ایم.

وی توجه به معضلات اجتماعی را خواستار شد و تأکید کرد: باید با مسئله بیکاری و طلاق یک مبارزه جدی صورت بگیرد و کمیته امداد در این زمینه اقدامات خوبی را داشته به‌طوری‌که در موارد بسیار زیادی از طلاق خانواده‌های مددجویان جلوگیری شده است.
میرشکار تعامل با نهادها و سازمان‌ها درزمینهٔ اشتغال‌زایی را گره‌گشا عنوان کرد و ادامه داد: چند تفاهم‌نامه با مراکز مختلف انعقاد کرده‌ایم که در میسر خودکفایی خانواده‌های کمیته امداد بوده است.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/14692
اخبار مرتبط

نظرات شما