مدیر شرکت ریسندگی و بافندگی درخشان قم:

برای رونق صادرات باید مشکل بازگشت ارز حل شود

مدیر شرکت ریسندگی و بافندگی درخشان قم گفت: با توجه به تحریم های موجود و عدم انتقال ارز از طریق بانک ها به داخل کشور، امروز مسئله بازگشت ارز که مورد تاکید بانک مرکزی است از مهم ترین مشکلات صادرات به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، چندین سال متوالی است که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر روی اقتصاد مقاومتی تاکید می فرمایند که اقتصاد مقاومتی، مدیریت امور اقتصادی است، به گونه ای که از سرمایه ملی و مردمی به بهترین شکل استفاده شود و ملت از نظر اقتصادی خود کفا شوند؛ این سخن امروز خود را  که در سخت ترین تحریم ها قرار داریم به خوبی نشان می دهد.

امروز تحریم های ظالمانه ای که در عرصه های مختلف بر ملت ایران اعمال شده است اقتصاد کشور را با مشکل روبرو کرده است و این مشکلات بیش از پیش برای تولیدکنندگان کشور سخت و دشوار است.تولید کنندگان امروز در مسئله تامین مواداولیه، قاچاق، بازار سیاه، صادرات و برخی موارد دیگر با مشکلات بسیاری روبرو هستند که ضروری است، دولت برای حل این مشکلات برنامه‌ریزی های مدونی را انجام دهد.

از همین رو علی گیوه چی مدیر شرکت ریسندگی و بافندگی درخشان قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به مشکلات تولید و صاردات، اظهار داشت:در مسئله تولید مشکلات زیاد وجود دارد که می توان به بیمه کارگر، تامین مواداولیه، مالیات و دارایی اشاره کرد.

وی ادامه داد: امروز با افزایش حقوق کارگران که واقعا همین حقوق هم با گرانی های روز به روز بازهم کم است، درصد بیمه کارگر بالاتر می رود و این برای تولیدکننده که باید درصدی از بیمه را پرداخت کند مشکل است.

این تولید کننده کشور با اشاره به اینکه این مسائل باعث افزایش قیمت تمام شده کالا می شود، گفت: سازمان تامین اجتماعی باید در خصوص این موضوع فکری داشته باشد.

وی اضافه کرد:در بحث تامین مواد اولیه چون ما صادرات داریم با مشکلات جدی مواجه نیستم چرا که با فروش در خارج از کشور نمی توانیم ارز وارد کنیم به همین دلیل مجبور هستیم مواد اولیه را وارد کنیم.

گیوه چی با اشاره به بازگشت ارز به کشور، خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم صادرات در کشور را رونق دهیم باید مشکل بازگشت ارز به کشور حل شود.

وی تاکید کرد: با توجه به تحریم های موجود، بانک ها هیچ نقشی در بازگشت ارز ندارند و ارز صادرات باید از طریق واردات کالا به کشور بازگردد.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/16075
اخبار مرتبط

نظرات شما