تصمیم شورای شهری‌ها در مورد برون‌سپاری نیروهای شهرداری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در یکصد و نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران دستورالعمل اجرایی بند «چ» تبصره 8 مصوبه بودجه سال 98 شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه مبنی بر برون‌سپاری و وصول مطالبات معوقه غیرقابل دسترسی شهرداری تهران مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران درباره این موضوع اظهار داشت: مطابق با این تبصره شاهد توجه به وصول مطالبات معوق غیرقابل دسترس هستیم برای همین منظور شهرداری تهران مجاز شده است وصول مطالبات معوقه غیرقابل دسترس را به صورت کارگزاری واگذار کند.

وی افزود: دستورالعمل اجرای این بند باید حداکثر طی مدت سه ماه جهت تصویب به شورای شهر ارائه شود. متأسفانه با تأخیر شهرداری در ارائه دستورالعمل مربوطه تذکر داده‌ام و در نهایت شهرداری دستورالعمل را به شورا ارائه کرده است. 

این عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: تفکیک مطالبات خرد اشخاص حقیقی مشمول این دستورالعمل است باید توجه داشت که وصول مطالبات و کارگزاری وصول آن یک امر اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود آن هم در شرایط مالی کنونی؛ بانک‌ها و مؤسسات مالی به سوی این مسأله پیش رفته‌اند و در سال‌های پیش نیز دولت برای استیفای مالیات خود از مؤدیان بدهکار این مسأله را پیش‌بینی کرده بود.

* شهرداری در مورد نیروهای انسانی دچار افراط و تفریط شده‌اند 

در ادامه احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری تشکیلات گسترده و وسیعی دارد و نیروهایش از حد نیاز بیشتر است،‌گفت: در زمینه نیروی انسانی دچار افراط و تفریط شده‌ایم، تعداد زیادی کارمند و تشکیلات داریم از طرفی برون‌سپاری انجام می‌گیرد ولی حقوق و مزایا را شهرداری می‌دهد. دچار دوگانگی در مدیریت شهری هستیم و مخالف اجرای این مسأله هستم. 

* برون‌سپاری می‌کنیم ولی نیروها کم نمی‌شود

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: برون‌سپاری اصلی است که می‌توانیم نیروها را کاهش دهیم ولی مشکل اینجاست که برون‌سپاری می‌کنیم و این تعداد نیروها کم نمی‌شود و این حکایت از رویه‌ای اشتباه دارد.

حجت نظری عضو دیگر شورای شهر تهران نیز درباره این مسأله گفت: باید از ظرفیت نیروهای کارآمد استفاده کرد. این اتفاق خوبی نیست که یکبار برای نیروی انسانی هزینه کنیم و از طرفی برنامه و کاری هم از آنها انتظار نداشته باشیم.

سرانجام کلیات این لایحه با 13 رأی موافق تصویب شد و محسن هاشمی عضو شورای شهر تهران گفت: بندهایی به این کلیات اضافه کنیم تا جلسات بعدی به صورت جزئی‌تر آن را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دهیم.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/16354
کلیدواژه: تصمیم شهری‌ عضو
اخبار مرتبط

نظرات شما