دکتر هومن اخلاقی در گفتگو با قم فردا:

استرس و ترس سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند/ درمان بیماری‌های عفونی مانند کرونا زمان‌بر است

پزشک اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) بابیان این‌که استرس و ترس سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند، گفت: درمان بیماری‌های عفونی مانند کرونا زمان‌بر است.

دکتر هومن اخلاقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،بابیان این‌که بیماری کرونا یک بیماری ناشناخته و جدید است، اظهار داشت: ناشناخته بودن و عدم اطلاع کافی از نحوه درمان به دلیل همین ناشناخته بودن یکی از مشکلاتی است که امروز با آن روبرو هستیم.

وی ادامه داد: تاکنون اطلاعات زیادی از بیماری در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف از قبیل صداوسیما به مردم رسیده است اما باید ببینیم که واکنش مردم به این اطلاع‌رسانی‌ها چگونه است.

اخلاقی افزود: بیماری هم‌اکنون به نحوی است که خود مردم بیشترین نقش را در کنترل و حتی شکست آن ایفا می‌کنند.

وی تصریح کرد: رعایت بهداشت فردی و خود مراقبتی بهترین درمانی است که ما به بیماران توصیه می‌کنیم چراکه رعایت همین نکات ساده اما کلیدی می‌تواند راه را بر غلبه کامل بر این بیماری باز کند.

پزشک اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) ابراز داشت: ویروس بیماری کرونا به نحوی است که می‌تواند به‌راحتی منتقل شود و حتی 24 ساعت در سطح باقی بماند و در همین مدت به افراد مختلفی انتقال پیدا کند.

وی افزود: به همین علت شستن مداوم دست‌ها و مهم‌تر از آن عدم تماس دست‌ها با صورت و به‌خصوص دهان و چشم تا حدود زیادی درصد ابتلا به این بیماری را پایین می‌آورد.

اخلاقی بیان داشت: درزمینهٔ خود مراقبتی نیز افرادی که علائم سرماخوردگی نیز دارند نباید به‌هیچ‌عنوان از خانه خارج شوند و در صورت این‌که علائمی مانند تنگی نفس و به‌خصوص سرفه خشک دارند به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا دوره درمان کرونا بالا است، اظهار داشت: در بیماری‌هایی که عفونی هستند باید یک دوره درمانی تا بروز علائم بهبودی زیر نظر مستقیم پزشک باشد به همین دلیل بیماری کرونا نیز که یک بیماری عفونی است زمان‌بر رود و روند مرخص شدن بیماران از بیمارستان‌ها زمان‌بر است.

اخلاقی خاطرنشان کرد: باید به این نکته مهم نیز اشاره‌کنم که طول ترس و استرس دوعاملی است که به‌شدت سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند و درواقع به‌نوعی بیمار را قبل از ابتلا به این ویروس خلع سلاح می‌کند به همین علت نباید مردم استرس و ترسی در این زمینه به خود راه بدهند و با تقویت سیستم ایمنی بدن هراسی از این ویروس نداشته باشند.

وی تأکید کرد: تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف مرکبات و سبزیجات نیز توصیه می‌شود تا قبل از بروز هر مشکلی دارای بدن قوی باشیم.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/16907
اخبار مرتبط

نظرات شما