گام دوم فاصله گذاری اجتماعی به معنی عادی‌سازی شرایط نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ۲۲ فروردین با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به بررسی الزامات سلامت محیط و کار در گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی پرداخت.

فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در گام دوم فاصله گذاری اجتماعی، لازم نیست کار جدیدی انجام دهیم، گفت: اجرای گام دوم فاصله گذاری اجتماعی به معنی عادی‌سازی شرایط نیست، بلکه مقررات بهداشتی سختگیرانه‌تر اعمال می‌شود.

او با بیان اینکه همه واحد‌های صنفی دولتی و خصوصی از پالایشگاه گرفته تا نانوایی باید در سامانه سلامت ثبت نام کنند افزود: ما الزامات بهداشتی را سختگیرانه‌تر از گذشته در نظر گرفته‌ایم، لذا این الزامات از ۲۳ فروردین ماه در شهرستان‌ها و در استان تهران از ۳۰ فروردین ماه اجرایی می‌شود.

فرهادی با اشاره به اینکه مراکز تفریحی و آبی و استخر‌ها نمی‌توانند فعالیت داشته باشند، افزود: برخی از استان‌ها و صنوف برای ثبت نام در سامانه با مشکل روبرو بودند، لذا از فردا به مدت ۷ روز به آن‌ها فرصت ثبت‌نام می‌دهیم.

او با اشاره به اینکه به تمامی مراکزی که اجازه فعالیت داده شده است ابلاغ کرده‌ایم تا به طور مستمر نسبت به گندزدایی سطوح خود اقدام کنند و به رعایت الزامات ابلاغ شده بپردازند، خاطرنشان کرد: این الزامات به صورت تصویری روی سایت آموزش داده شده است، در این رابطه نباید فاصله گذاری، شستشوی مکرر دستان، استفاده از دستکش و ماسک فراموش شود، فاصله گذری مهمترین شرط در این طرح است که باید فاصله یک تا دو متری رعایت شود.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه حدود ۸۱ راهنما در سایت مرکز سلامت بارگذاری شده است، گفت: با ثبت‌نام صاحبان کسب‌وکار در سامانه، پیامکی حاوی لینک دستورالعمل مربوط به محیط آن‌ها به شماره تلفنی که ذکر کرده‌اند، ارسال می‌شود.

فرهادی با بیان اینکه اصناف کم‌خطر کشور به جز استان تهران، به شرط نام‌نویسی در سامانه وزارت بهداشت به آدرس Salamat.gov.ir، می‌توانند از فردا فعالیت خود را از سر بگیرند، ادامه داد: فاصله گذاری اجتماعی بر اساس رفتار ویروس تا الان انجام شده است، لذا باید فرهنگ بهداشت مردم تغییر پیدا کند و سبک زندگی نسبت به قبل از کرونا تغییر یابد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه توصیه می‌شود تا جایی که امکان دارد مردم در خانه بمانند و خریدهای خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند، افزود: افرادی که می‌خواهند به فروشگاه مراجعه کنند بهتر است از دستکش های یکبار مصرفی که از متصدی فروشگاه دریافت می‌کنند استفاده کنند و لذا در این رابطه توصیه می‌شود تا مردم مواد غذایی مورد نظرشان را با چشمانشان در فروشگاه‌ها دنبال کنند، نه اینکه بخواهند با استفاده از دستانشان به جستجوی مواد مورد نیاز شان بپردازند.

او با اشاره به اینکه به فروشگاه های کوچک یا مغازه‌هایی که کوچک هستند توصیه می شود تا راه ورودی را برای مردم ببندند و خودشان سفارش‌ها را بگیرند، افزود: در بازرسی‌ها از بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی، سازمان دامپزشکی و سایر سازمان ها و ارگان‌هایی که بازرس دارند استفاده خواهد شد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18217
اخبار مرتبط

نظرات شما