مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش قم:

شبکه شاد از امنیت بسیار بالایی برخوردار است/ ابلاغ دستورالعمل استفاده از شبکه آموزش دانش‌آموزی شاد به مدارس

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: دستورالعمل استفاده از شبکه آموزش دانش‌آموزی شاد به مدارس ابلاغ‌شده است و در روزهای آینده به‌صورت کامل مورداستفاده قرار می‌گیرد.

غلامرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به راه‌اندازی اپلیکیشن «شاد» به‌منظور آموزش مجازی دانش آموزان اظهار داشت: از همان روزهای اول تعطیلی مدارس موضوع آموزش مجازی در دستور کار وزارت آموزش و پروش بود و به همین منظور مجوزهای لازم از شورای عالی فضای مجازی اخذ شد.

وی ادامه داد: اختصاصی بودن، امن بودن و به‌روز بودن اپلیکیشن ازجمله دغدغه‌های وزارت آموزش و پروش بود که این موارد در این اپلیکیشن رعایت شده است.

رضایی بیان داشت: آموزش‌های لازم و نحوه کار با این اپلیکشن به مدیران مدارس داده شود و در قالب برنامه‌های آموزشی به همه مدارس ارسال‌شده است.

وی ابراز داشت: مدیرکل آموزش‌وپرورش نیز عصر امروز با حضور در برنامه گفتگوی خبری سیمای قم به‌صورت زنده جزئیات این طرح و همچنین روش‌های جایگزین برای دانش‌آموزانی که دسترسی به این برنامه را ندارند را بیان خواهد کرد.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش قم تأکید کرد: همان‌طوری که مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش بیان کرده‌اند این شبکه متعلق به آموزش‌وپرورش و تحت مالکیت و مدیریت این وزارتخانه است.

وی ادامه داد: تست‌های لازم نیز از این اپلیکیشن گرفته‌شده به‌طوری‌که بر اساس همین تست‌ها سرعت انتقال داده در این برنامه نیز در حد قابل قبولی است.

رضایی بابیان این‌که اطلاعات دانش آموزان و معلمان در این برنامه محفوظ و امن است، ابراز داشت: معلمان و والدین از این نظر نباید دغدغه و نگرانی داشته باشند و تمامی اقدامات امنیتی و حفاظتی در این برنامه لحاظ شده است.

وی فرصت ایجادشده برای آموزش مجازی را ارزشمند عنوان کرد و گفت: استفاده از روش‌های نوین آموزشی در طی سال‌های اخیر بارها مطرح‌شده بود اما به‌هرحال شیوع این بیماری موجب شد که این روش‌ها به‌صورت ملی مورداستفاده قرار گیرد و قطعاً ثمرات خوبی را نیز در آموزش و یادگیری دانش آموزان به همراه خواهد داشت.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/18283
اخبار مرتبط

نظرات شما