مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم:

سیلاب عصر امروز خسارتی نداشت/جاری شدن سیل در جاده قم-اراک در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم گفت: نیم ساعت پیش تردد در جاده قم - اراک پس از جاری شدن سیلاب برقرار شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،عصر امروز، شاهد بارش شدید باران در شهر قم بودیم که سبب آبگرفتگی و جاری شدن سیل در سطح برخی از مناطق و معابر شهر شد.

شهرک قدس، منطقه نیروگاه و پردیسان قم ازجمله مناطقی بودند که تحت تأثیر این بارش شدید دچار آبگرفتگی شدند.

همچنین بارش شدید تگرگ و باران در شهر قم سبب آب‌گرفتگی در خیابان‌ها و راه افتادن سیل در ورودی جاده قم- اراک شد.


از همین رو محسن اروجی امروز  با بیان اینکه در حال حاضر تردد در جاده قم - اراک جریان دارد اظهار داشت: جاری شدن سیلاب در این جاده، در بیش از 50 سال قبل سابقه نداشته و بارش شدید باران به‌صورت نقطه‌ای در این منطقه پس از سال‌ها اتفاق افتاده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: مسیر جاده قم-اراک پس از جاری شدن سیلاب، در کوتاه‌ترین فرصت بازگشایی شد و در این حادثه هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی نداشتیم.

وی تصریح کرد: سیلاب عصر امروز در جاده اراک به سمت قم، برای ساعاتی موجب اخلال در عبور خودروها و زمینه‌ساز ترافیک شدید شد، اما با حضور به‌موقع راهداری، پلیس‌راه، هلال‌احمر و شهرداری نسبت به مسدود کردن راه و پاک‌سازی و هدایت خودروها، اقدامات لازم انجام شد.

اروجی بیان کرد: نیروهای هلال‌احمر، افرادی که در سیل گیر افتاده بودند را نجات دادند و راهداری نیز به تعدادی از خودروها که در آب با مشکل مواجه شده کمک‌رسانی کرد، در مجموع یک وانت‌بار با خساراتی جزئی از آب بیرون کشیده شد.

وی خاطرنشان کرد: عوامل راهداری همچنین اقدام به پاک‌سازی کف جاده و گل‌ولای برجای‌مانده از سیلاب کرده و از طریق مسیرهای جایگزین، خودروها را هدایت کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم عنوان کرد: بارش‌های بهاری نقطه‌ای و رگباری است و ستاد بحران ضمن بررسی علل جریان سیلاب در این مسیر، هشدار لازم را به شهروندان در جهت تردد در جاده‌ها در هنگام بارش باران می‌دهد.

وی گفت: شهرداری علاوه بر حضور به‌موقع در جاده، نسبت به جمع‌آوری آب‌های سطحی و رفع آب‌گرفتگی در داخل شهر، اقداماتی انجام داد که جای قدردانی از عوامل شهرداری و دیگر دستگاه‌ها دارد، به‌ویژه باید از شهروندانی که برای بازگشایی جاده در آن ترافیک شدید حضوری خودجوش داشتند قدردانی کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم بیان کرد: با توجه به احتمال بارش بهاری، مسیر رودخانه تا اطلاع ثانوی بسته است و شهروندان از مسیر جایگزین برای ترددهای خود استفاده کنند.

 


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18346
کلیدواژه: اروجی سیلاب قم
اخبار مرتبط

نظرات شما