معاون مرکز بهداشت قم:

غربالگری ۱۰۰ درصد روستاهای قم علیه ویروس کرونا

معاون فنی مرکز بهداشت قم گفت: ۱۰۰ درصد روستاهای این استان تحت پوشش طرح غربالگری علیه ویروس کرونا قرارگرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدجواد باقریان  ‌افزود: دراین طرح بهورزان ضمن تماس با جمعیت ساکن روستاها، نسبت به علایم بیماری اطلاع‌رسانی و افراد را غربالگری می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این طرح ۹۸ درصد جمعیت ساکن در روستاهای قم توسط کارشناسان خانه‌های بهداشت تحت پوشش قرار گرفتند و ۲ درصد باقی‌مانده نیز در مقطع کنونی ساکن روستا نیستند.

وی ادامه داد: کارشناسان مرکز بهداشت با مراجعه به درب منازل افرادی که تماس نزدیک با بیماران کرونایی داشتند، آن‌ها را به‌صورت حضوری غربالگری کرده و منازل این افراد را مورد گندزدایی می‌دهند.

به گفته باقریان، جمیعت روستایی قم ۸۲ هزار و ۲۴۹ نفر در قالب حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ خانوار می‌باشد.

وی بیان کرد: تمام اماکن عمومی روستاها از جمله امامزاده‌ها، مساجد و حسینیه‌ها تعطیل و اطلاع‌رسانی لازم برای اجرای دستورالعمل‌های وزارت بهداشت توسط صنوف مختلف انجام‌شده است.

وی با اشاره به این‌که وضعیت شیوع ویروس کرونا در روستاها بهتر از شهر قم است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رفت‌وآمد ساکنان روستاها به شهرها کاهش قابل‌توجهی یافته و اقدامات بهداشتی به‌طور مرتب در حال انجام است،‌ سطح روستاها پاک‌تر از شهر است.

معاون مرکز بهداشت قم افزود: کارشناسان این مرکز از طریق پمفلت و پوستر اطلاع‌رسانی مناسبی در سطح روستاها انجام داده‌اند و در حال حاضر روستاییان اطلاعات خوبی در زمینه نحوه پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی دارند.

به گفته وی،‌ ۵۹ خانه بهداشت و ۱۴ مرکز روستایی در روستاهای قم فعال است که ۸۵ بهورز، ۳۰ پزشک و ۲۰ ماما در این مراکز مشغول به خدمت هستند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18657
اخبار مرتبط

نظرات شما