استاندار قم:

محدودیت‌های شب یلدا در قم اعمال خواهد شد/ تسهیلات کرونایی به هنرمندان اعطا خواهد شد

استاندار قم با اشاره به اینکه در ستاد ملی مبارزه با کرونا مباحثی برای اعمال محدودیت‌ها در شب یلدا مطرح شد گفت: شود پیشنهاد شد در کارگروه ستاد ملی این موضوع موردبحث قرار گیرد احتمالاً برای شنبه و یکشنبه هفته آینده یک سری محدودیت‌های لازم باشد اعمال شود

 بهرام سرمست استاندار قم در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: در جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گزارش هایی از استان های مختلف ارائه شد خوشبختانه به کرونا روند کاهشی در اکثر استان ها دارد.

 وی خاطرنشان کرد: البته وضعیت چند شهرستان در کشو همچنان قرمز است و روند نزولی دارد اما در کل، در سطح کشور خوشبختانه روند کاهشی شیوع کرونا شروع‌شده است.

استاندار قم افزود: در استان قم هم خوشبختانه روند کاهشی وجود دارد خوشبختانه با رعایت مردم در قم عملکرد موفقیت‌آمیزی داشتیم و از شرایط قرمز کاملا عبور کردیم و در وضعیت نارنجی برابر اعلام وزارت بهداشت قرار داریم اما انتظار داریم با کاهش بیماری و روند کاهشی بیماران بستری و فوتی ها در هفته گذشته وارد یک وضعیت زرد شویم.

 سرمست تصریح کرد: اعلام رسمی وضعیت زرد موکول به این است که وزارت بهداشت این را اعلام کند فعلاً تا این لحظه اعلامی از طرف وزارت بهداشت مبنی بر زرد شدن وضعیت قم انجام نشده است.
 وی تأکید کرد:  مقررات مربوط به وضعیت نارنجی در استان قم همچنان اعمال می شود و هر زمان که این وضعیت تغییر کند به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 استاندار قم ادامه داد: در جلسه امروز در خصوص شب یلدا مباحثی مطرح شد و محدودیت هایی که لازم است برای شب یلدا اعمال شود پیشنهاد شد در کارگروه ستاد ملی این موضوع مورد بحث قرار گیرد احتمالاً برای شنبه و یکشنبه هفته آینده یک سری محدودیت های لازم باشد اعمال شود تا بلکه این دورهمی ها و دید و بازدیدهای  شب یلدا موجب شکستن روند کاهشی کرونا نشود.

 سرمست ادامه داد: از مصوبات دیگر این ستاد در خصوص تأمین و تولید ۵ هزار دستگاه اتوبوس برای تقویت حمل و نقل ناوگان عمومی که بر اساس جزئیات نحوه تأمین و تولید مقرر شد اقدام شود و در اختیار شهرداری‌های کشور قرار بگیرد.

 وی بیان داشت: همچنین پشتیبانی و حمایت از بخش فرهنگ و هنر که در قالب تسهیلات کرونای، قرار بر این شد که این بخش هم مورد حمایت قرار بگیرد و نحوه و جزئیات این تسهیلات کرونایی ابلاغ خواهد شد که در اختیار هنرمندان و اصحاب هنر و فرهنگ ان شاالله قرار خواهد گرفت.

استاندار قم ادامه داد: همچنین در این جلسه  تصمیم گرفته شد محدودیت های هم بر اساس تردد رفت و آمد 9شب تا  4صبح  در شهر های نارنجی حتی برای شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر هم تسری پیدا کند که این موضوع به تصمیم استانداران واگذار شد که بر اساس آن در استان ما این موضوعیت ندارد همچنین محدودیت تردد بین شهرها بر اساس همان مقرراتی که قبلاً بوده ادامه خواهد داشت مگر اینکه وضعیت تغییر پیدا کند و که در آن سرعت اعلام خواهد شد.



انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/22534
اخبار مرتبط

نظرات شما