آخرین وضعیت کرونا در قم؛

فوت ۷ نفر دیگر براثر کرونا در قم/ عدم رعایت اصول بهداشتی در بین شهروندان نگران‌کننده است

۷ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته در قم جان خودشان را براثر بیماری کرونا ازدست‌داده‌اند که نشان می‌دهد این بیماری همچنان تهدیدی جدی برای جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ۱۵ ماه از شیوع بیماری کرونا در کشورمان می‌گذرد و در این میان شاهد بروز ۴ موج این بیماری در کشور بودیم، موج‌هایی که بیشتر به دلایل عدم رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌های لازم از سوی مردم رخ می‌دهد.
مشاهدات عینی خبرنگار ما حاکی از این دارد که میزان رعایت اصول بهداشتی از قبیل زدن ماسک و ... در سطح شهر به نصف کاهش یافته است که خود عامل اصلی افزایش بیماران کرونایی در استان است.
از سوی دیگر این افراد که در نگاه و فکر خودشان خطری از جانب کرونا احساس نمی‌کنند قطعاً اعتقادی هم به واکسن نخواهند داشت، موضوعی که در زمان خود نیازمند راهکار اساسی است.

فوت ۷ نفر دیگر براثر کرونا در قم

محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته، ۶۸ نفر با علائم مشکوک و یا قطعی کرونا در مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی با اشاره به بستری شدن ۶۰ نفر از این افراد در بیمارستان‌های استان، افزود: ۹۵ نفر نیز که طی روزهای قبل بستری شده بودند، ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم مجموع بیماران کرونایی که هم اکنون در بیمارستان‌ها بستری هستند را ۳۱۰ نفر ذکر کرد و گفت: ۸۶ نفر از آنها به دلیل وخامت شرایط جسمانی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی بیان کرد: از ۷۲۲ آزمایش کرونای انجام شده طی ۲۴ ساعت گذشته نیز نتیجه ۱۷۱ مورد مثبت بوده است.

قدیر همچنین گفت: از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون در قم ۲۷ هزار و ۵۴۸ دوز واکسن تزریق شده است.

تزریق واکسن کرونا به ۲۵۰۰ قمی در یک روز

از سوی دیگر از ابتدای این هفته تزریق واکسن کرونا به افراد بالای ۷۰ سال نیز آغاز شده است.
سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این باره اظهار داشت: عملیات تزریق واکسن به گروه‌های هدف در قم ادامه دارد و در حال حاضر افراد بالای ۷۰ سال در حال تزریق واکسن هستند.
وی اضافه کرد: تزریق واکسن در چهار مرکز واکسیناسیون در حال انجام است که روز گذشته با استقبال خوبی مواجه بودیم و از گروه‌های هدف درخواست می‌کنیم که حتماً به این مراکز مراجعه و در راستای تزریق واکسن مشارکت کنند.
به گفته وی، تمامی خدمات واکسن رایگان بوده و گروه‌های هدف می‌توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون اقدام به دریافت خدمات واکسن کنند.
محبی تأکید کرد: در روز شنبه ۲ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن به گروه‌های هدف در استان تزریق شد که ظرفیت تزریق واکسن به افراد بیشتر نیز وجود دارد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/25974
اخبار مرتبط

نظرات شما