آغاز برنامه های دهه کرامت با آئین خطبه خوانی/تسهیل در رفت و آمد زائران از خیابان ارم

معاون اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به تسهیل در رفت و آمد مابین گیت های خیابان ارم، گفت:برنامه های دهه کرامت در روز میلاد حضرت معصومه(س) با آئین خطبه خوانی و سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، هادی محمودنژاد ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه های دهه کرامت حرم مطهر حضرت معصومه(س) ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد دو نور اظهار داشت: برنامه های امسال دهه کرامت از روز شنبه همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) و آئین خطبه خوانی شروع خواهد شد.
وی ادامه داد: در روز میلاد حضرت معصومه(س) آئین خطبه خوانی را در حرم مطهر باحضور تولیت حرم حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و با مداحی حاج عباس حیدرزاده و سخنرانی آیت الله مروی تولیت حرم مطهر امام رضا(ع) را خواهیم داشت.
معاون اجرایی آستان مقدس بانوی کرامت با اشاره به اینکه در این دهه آئین گل آرایی ضریح مطهر را خواهیم داشت، گفت: در دهه کرامت هر روز قبل از نماز مغرب و عشا آئین نقاره زنی برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: روز قبل از میلاد حضرت معصومه(س) آئین تعویض پرچم را خواهیم داشت. به دلیل وجود ویروس کرونا بسیاری از برنامه های دهه کرامت به روال سابق خود برگزار نخواهد شد اما تمام سعی خود را کرده ایم تا برنامه های دهه کرامت در کشور و کشورهای دیگر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام شود.
محمودنژاد با اشاره به عملکرد حرم مطهر در ایام شیوع کرونا، گفت: در این ایام حرم مطهر حضرت معصومه(س) تمام تلاش خود را برای حفظ پروتکل های بهداشتی به کار گرفته است از همین روز از سوی وزارت بهداشت مورد تقدیر و تشکر قرار گرفته است.
وی ابراز داشت: دو پوشش بسیار زیبا برای قبر مطهر حضرت معصومه(س) آماده شده است که در روز میلاد از سوی آستان قدس رضوی به حرم مطهر به عنوان هدیه برادر به خواهر تقدیم خواهد شد.
معاون اجرایی آستان مقدس بانوی کرامت بااشاره به برخی برنامه های مهم در این ایام ، خاطرنشان کرد: در ماه رمضان 200هزار اطعام از نیازمندان صورت گرفت و تلاش شده است در دهه کرامت هم 22هزار اطعام انجام شود.
وی عنوان داشت:  در درمانگاه و داروخانه دارشفاء حضرت معصومه(س) در این دهه ویزیت های عمومی و تخصصی به صورت رایگان انجام می شود وبرخی داروها به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.
محمودنژاد با اشاره به تسهیل در رفت و آمد مابین گیت های خیابان ارم، گفت: به لحاظ امنیتی و فرهنگی این گیت های بازرسی در حال حاضر حذف نخواهد شد اما طبق دستور تولیت محترم برای کسانی که نمی خواهند وارد صحن های حرم شوندو فقط قصد عبور از خیابان ارم را دارند برنامه هایی در حال اجراست تا در تردد این افراد مشکلی پیش نیایید و رفت و آمد آنها تسهیل شود.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/26629
اخبار مرتبط

نظرات شما