افزایش ۲ برابری بستری های کرونا در استان قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به جدی بودن خطر موج پنجم کرونا گفت: تعداد بستری های کرونایی قم در هفته های گذشته از ۱۰۰ نفر به ۲۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم صبح چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران قم گفت: تعداد بستری‌ها در حال حاضر به ۲۰۰ نفر رسیده است در حالی که این تعداد بستری در هفته‌های قبل ۱۰۰ نفر بوده و در صورت بی توجهی وارد موج پنجم کرونا خواهیم شد.

محمد رضا قدیر افزود: تعداد تست‌های پی سی آر مثبت که در هفته‌های قبل به ۱۰ تا ۱۵ درصد رسیده بود در روزهای اخیر به بیش از ۳۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به سرعت بالای سرایت نوع جدید ویروس کرونا به نام دلتا که ترکیبی از کرونای هندی و انگلیسی می‌باشد گفت: متأسفانه قدرت اثرگذاری این ویروس روی ریه‌ها بسیار بالاتر از نمونه‌های قبلی است که در صورت بی توجهی مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استان قم وارد موج پنجم کرونا خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در خصوص مشاهده ویروس جدید در قم هم گفت: ۲۰ نمونه آزمایش به تهران ارسال شده است که ظاهراً ۵ مورد آن مشکوک به ویروس نوع جدید می‌باشد و در صورت تأیید قطعی نتیجه به شهروندان اعلام خواهد شد.

محمد رضا قدیر با بیان اینکه تاکنون ۶۴ هزار و ۶۷۸ دوز واکسن در استان تزریق شده است از ادامه تزریق دوز دوم واکسن به افراد جامانده سنین ۷۰ سال به بالا در شهر و روستاهای استان خبر داد و گفت: در هفته آینده گروه‌های سنی جدید برای تزریق واکسن تعیین و اعلام خواهد شد.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/27182
اخبار مرتبط

نظرات شما