اختصاصی| بساط زیرمیزی همچنان پهن است؛

زیرمیزی پزشکان برای زایمان با عنوان دستمزد !

دریافت های غیرمتعارف در به دنیا آوردن کودک توسط پزشکان زنان و زایمان خارج از هزینه های بیمارستان انجام می شود و خانواده ها هم به دلیل اینکه توسط پزشک معتمد خود درمان شوند مجبور هستند این هزینه را پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، یکی از اقداماتی که در چندسال اخیر بین پزشکان زنان و زایمان برای زایمان رواج پیدا کرده است مسئله گرفتن زیرمیزی از بیمار است. در واقع زیرمیزی، هزینه ای اضافه بر مخارج بیمارستان است که پزشک از بیمار دریافت می کند. این وجه دریافتی که عنوان های مختلفی دارد به دلخواه پزشکان متفاوت است و هر پزشک دستمزد خواص خود را دارد.
امروز برخی از این پزشکان متخصص که در این وادی حضور دارند برای تولد هر نوزاد هزینه ای از 2میلیون تومان به بالا دریافت می کنند.
این هزینه از مخارج و هزینه های بیمارستان جدا است که بر خانواده تحمیل می شود و اگر خانواده ای هم آن را پرداخت نکند پزشک درمان را برعهده نمی گیرد. البته این پزشکان اظهار دارند که انجام زایمان کار سختی است و دستمزدی که بیمارستان پرداخت می کند بسیار ناچیز است و به همین دلیل ما دستمزد بیشتری می خواهیم که از بیمار دریافت می کنیم و یا اینکه پزشکان میزان دریافتی خود را با دریافتی پزشکان شهری دیگر مانند تهران مقایسه می کنند و ماوالتفاوت را از بیمار مطالبه می کنند.
یک مادر باردار حدود 9ماه تحت نظر یک پزشک متخصص قرار می گیرد تا در روز زایمان هم این پزشک فرزند او را به دنیا بیاورد و زیردست هر پزشکی قرار نگیرد. اما این انصاف نیست بیماری که چندین ماه تحت نظر پزشک متخصص بوده است و بارها و بارها ویزیت معاینه را پرداخت کرده است حال در روزهای آخر بارداری هزینه ای اضافه پرداخت کند.
روز زایمان که به نوعی روز محشر است و مادر دوست دارد پزشک معتمد خود فرزندش را به دنیا بیارود و پزشک هم این موضوع را می داند، دستمزد خود را اعلام و از بیمار دریافت می کند و بیمار هم مجبور است این هزینه اجباری را پرداخت کند.
مسئله مهم در این گونه دریافتی ها این است که هیچ رسیدی به بیمار داده نمی شود و قبل از اینکه عمل انجام شود باید هزینه واریز شود البته دریافت این گونه هزینه نوعی تخلف است اما این تخلف به راحتی با دلایل خود پزشکان انجام می شود.
انتظار می رود دراین زمینه هم مسئولین وزارت بهداشت ورود کنند و نظارت بیشتری داشته باشند.




انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/30171
اخبار مرتبط

نظرات شما