قدیری‌ابیانه در گفتگو با قم فردا:

خاندان پهلوی فاسدترین خاندان تاریخ ایران هستند/رضا خان بی حجابی و خود نمایی را به عنوان یک ارزش اجتماعی ترویج کرد

رئیس انجمن نخبگان جهان اسلام با اشاره به اینکه رضا خان بی حجابی، خود نمایی و خودآرایی را به عنوان یک ارزش اجتماعی ترویج کرد، گفت: خاندان پهلوی فاسدترین خاندان در طول تاریخ ایران بودند که محمدرضا پهلوی در عیاشی و زن بارگی، سرآمد دوران خود بود و از بیت المال پرداخت های کلانی برای روابط فاسد خود داشت.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به دزدی های رضاخان، اظهار داشت: رضاخان فردی قلدر، دزد و غارتگر بود که بسیاری اموال مردم مخصوصا زمین های مرغوب را به زور با روش های مختلف به نام خود می کرد. مردم هم برای در امان ماندن زمین های خود آنها را وقف می کردند.
وی ادامه داد: این دزدی به خانواده و فرزندان رضاخان نیز سرایت کرد به نحوی که هیچ معامله بزرگی نبود که صورت بگیرد مگر اینکه درصد مهمی به شاه و دارو دسته شاه برسد.
این کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل با اشاره به دزدی های شاه در هنگام فرار از ایران، گفت:در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی شاه در هنگام فرار از ایران ۳۵ میلیارد دلار پول نقد و کل اموال و جواهرات و اشیاء عتیقه را با خود برد.
رشد و ترقی کشورهای غربی در سایه حجاب بوده است
وی اضافه کرد: یکی از عوامل پیشرفت کشورهای غرب در سایه حجاب و پوشش زنان رخ داد و این پوشش رعایت می شد اما صاحبان سرمایه های بزرگ و قدرتمندان نگران اعتراض در خصوص تمرکز ثروت و قدرت بودند.
قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: برای مصون ماندن از این اعتراضات، صاحبان سرمایه تلاش کردند با برهنه کردن زنان و مشغول کردن زنان و مردان به هم، مانع آگاهی سیاسی شده و از این طریق قدرت در دست صاحبان زر و زور باقی بماند اما عده ای از خود روشن فکردان‌ها با مشاهده پیشرفت های غرب تصور کردند که این آزادی روابط و برهنگی موجب پیشرفت کشورهای غربی شده است.
صاحبان سرمایه با برهنگی زنان به دنبال مانعی برای پیشرفت بودند
وی ابراز داشت: این خودروشن فکردان‌ها به این نتیجه رسیدند ما هم اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید پوشش از سر زنان برداریم این در حالی است که رشد اقتصادی، علمی وصنعتی در ژاپن بسیار سریعتر از غرب بود و زنان‌شان نیز پوشش بیشتری نسبت به زنان غربی داشتند.
سفیر سابق ایران در کشور مکزیک و استرالیا تصریح کرد: این روشنفکران برای این‌که ایران نیز از پیشرفت صنعتی، علمی، اقتصادی و رفاهی محروم نماند به جای اینکه تلاش کنند فرهنگ مطالعه کار، قناعت، انضباط اجتماعی و اقتصادی را ترویج دهند به فکر ترویج بی حجابی افتادند و از تشخیص علل پیشرفت جوامع غربی غافل ماندند.
وی افزود: وقتی رضا خان به ترکیه سفر کرد تحت تاثیر آتاتورک دو چیز؛ یکی بی حجابی زنان و دوم کلاهی که به کلاه پهلوی مشهور شد را به ارمغان آورد و این را حاصل پیشرفت خود می دانستند و در همان سفر منطقه بسیار استراتژیک و مهمی از سرزمین ایران در شمال غرب کشور را به ترکیه داد.
رضا خان بی حجابی و خود نمایی را به عنوان یک ارزش اجتماعی ترویج کرد
قدیری ابیانه به ترویج خودنمایی به عنوان ارزش اجتماعی توسط رضاخان اشاره کرد و گفت: رضا خان بی حجابی، خود نمایی و خودآرایی را به عنوان یک ارزش اجتماعی ترویج کرد تا اینکه زنان برای کسب احترام اجتماعی بیشتر به هزینه کردن از ظاهر خود پرداختند.
وی تاکید کرد: به جای اینکه زنان برای رشد مغز و فکر خود اقدام کنند به مسابقه برای خودآرایی و خودنمایی روی آوردند. از همین رو تلاش کردند مردان در جامعه را به این‌ نوع مسائل مشغول کنند تا به جای اینکه به فکر استقلال و عظمت کشور خود باشند درگیر این چنین مسائلی باشند.
خاندان پهلوی فاسدترین خاندان تاریخ ایران هستند
رئیس انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان این‌که متاسفانه خاندان پهلوی فاسدترین خاندان در طول تاریخ ایران بودند، گفت: اشرف یکی از فاسدترین زنان جهان بود و فرح پهلوی یکی از فاسدترین ملکه ها در تاریخ است. خود محمدرضا پهلوی نیز در عیاشی و زن بارگی، سرآمد دوران خود بود و از بیت المال پرداخت های کلانی برای روابط فاسد خود داشت.
وی افزود: طبق اسناد، رئیس ساواک در صحبتی با شاه می گوید که نخست وزیر هویدا که هم هم جنس باز و هم بهایی بود برای سلطنت پهلوی مضر می باشد اما شاه به این مسئله بی اعتنا بود بخصوص اینکه انگلستان هویدا را به نخست وزیری ایران رسانده بود.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/31345
اخبار مرتبط

نظرات شما