هشدار رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان قم به خانواده‌ها؛

اجازه ندهید فرزندانتان بدون داشتن گواهینامه اقدام به رانندگی کنند

رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان قم با هشدار به خانواده‌های قمی گفت: اجازه ندهید فرزندانتان بدون داشتن گواهینامه اقدام به رانندگی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  در روزهای اخیر تصادف وحشتناک پسر  11 ساله قمی در جاده تفرش به قم که منجر به فوت سه نفر شد خبرساز شده است.
فردی که نه‌تنها گواهینامه نداشته بلکه به سن قانونی دریافت گواهینامه هم نرسیده بوده اما این فرد پشت فرمان می‌نشیند و اتفاقی را رقم می‌زند که زندگی سه نفر دیگر را هم می‌گیرد.
از همین رو سرهنگ غلامرضا صدفی رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان قم در گفتگو با خبرنگار ما به خانواده‌های محترم در خصوص کنترل فرزندان و عدم تهیه و واگذاری خودرو و موتورسیکلت بدون داشتن گواهینامه رانندگی هشدار داد.

 وی اظهار داشت؛ اکثر تصادفاتی که در چند روز گذشته اتفاق افتاده، ناشی از دو موضوع سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو بوده و متأسفانه درصد قابل‌توجهی از این تصادفات در گروه سنی جوانان و حتی نوجوانان اتفاق افتاده است که هم به‌عنوان موتورسوار و هم به‌عنوان راننده خودرو ثبت شده است.

صدفی ابراز داشت: نقش خانواده‌ها در کاهش تصادفات رانندگی بی‌بدیل است و خانواده‌ها نسبت به رفتار ترافیکی فرزندانشان حساس و نظارت کامل داشته باشند، قبل از اینکه خدایی نکرده دیر باشد.
وی افزود: آخـرین تصـادف منجر به فـوت در داخل شهر قـم در تاریخ 12/11/1400 در بلوار شهید سلیمانی اتفاق افتاد که رانندة آن فـاقد گواهینامه و مهارت لازم بوده که در این تصادف به علت سـرعت غیرمجاز و عـدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه متأسفانه راننده جان خود را از دست داد. 

رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان قم ابراز داشت: بعضاً سهل‌انگاری‌ها یا اصـرار فرزندان مبنی بر رانندگی با وسیله نقلیه باعث حوادث دلخراش و غیرقابل‌جبرانی خواهد شد و در نهایت چیزی که باقی می‌ماند حسرت و خسارت‌های غیرقابل‌جبران است.

وی خاطرنشان کرد: در پایان با اشاره به این موضوع که برابر قانون، راندن وسیله نقلیه بـدون داشتن پروانه رانندگی جـرم محسوب شده و حتماً این افراد به مراجع قضایی معرفی می‌گردند. ضمن اینکه برابر ماده 199 آیین‌نامه راهنمایی‌ورانندگی هیچ‌کس حق ندارد به شخصی که گواهینامه رانندگی ندارد، اجازه رانندگی با وسیله نقلیه خود را بدهد؛ با متخلف برابر مقررات کیفری رفتار خواهد شد.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/31360
اخبار مرتبط

نظرات شما