سازمان بهزیستی قم ۳۵ هزار خانواده را تحت پوشش دارد

مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم با بیان اینکه سازمان بهزیستی ۳۵ هزار خانواده را تحت پوشش دارد گفت: در طرح "رصد شیوع میزان معلولان" قصد داریم میزان شیوع معلولیت در استان را به دست آوریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی پهلوانی مدیرکل سازمان بهزیستی استان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در آسایشگاه سالمندان و معلولین قم برگزار شد، اظهار داشت: 420 مددجوی سالمند و نیازمند در این آسایشگاه نگهداری می‌شوند.

وی افزود: سازمان بهزیستی 35 هزار خانواده را تحت پوشش دارد که 22 هزار خانواده درگیر معلولیت هستند، 2 هزار نفر  در مراکز خاص نگهداری می‌شوند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم بیان کرد: 100 نفر از سالمندان عزیز ما در این موسسه خیریه نگهداری می‌شوند اگر خیرین عزیز نباشند بسیاری از کارها بر زمین می‌ماند و از آیات عظام و علما و همه نیکوکاران که کمک ما هستند تشکر می‌کنم.

پهلوانی عنوان کرد: عزیزانی که تحت پوشش بهزیستی هستند نیازمند توجه و کمک هستند و بهزیستی اگر چه کمکی به آن‌ها می‌کند مؤسسات خیریه و خیران نیز در کنار ما خدمات ارائه می‌دهند، مربیانی که در آسایشگاه سالمندان و معلولان استان فعالیت می‌کنند کار بسیار سخت همراه با عشق انجام می‌دهند که شایسته تقدیر است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم بیان کرد: شرکای اجتماعی بهزیستی مؤسسات خیریه هستند که غیرانتفاعی و غیرتجاری فعالیت می‌کنند، 10 مرکز شبانه‌روزی در زمینه سالمندان و معلولان در حال فعالیت هستند، برای مراکز ایتام نیز مراکزی به‌صورت جداگانه فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: کمترین آمار مرگ‌ و میر و مشکلات کرونا را در مراکز نگهداری سالمندان و معلولان داریم، در شرایطی که افراد مدعی حقوق بشر تعداد بالای تلفات در زمینه کرونا را داشتند ولی تعداد فوت افرادی که در مراکز نگهداری سالمندان هستند کمتر از شش‌ دهم درصد بوده است.

پهلوانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا در آسایشگاه‌های استان افزود: در ابتدای کار شیوع کرونا بحث سالمندان را نگران بودیم و نخستین گروه از سالمندانی که در استان واکسینه شدند سالمندان حاضر در آسایشگاه سالمندان و معلولان استان بودند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم بیان کرد: پس از شیوع کرونا مراکز ما قرنطینه شدند و امروز شاهد امیکرون هستیم که اطفال را درگیر می‌کند بحث واکسینه خانواده‌ها و فرزندان سالمندان انجام شد.

وی با بیان اینکه رصد معلولان یکی از وظایف سازمان بهزیستی است گفت: رصد شیوع میزان معلولیت‌ها در استان قم مورد توجه است  برخی از معلولان نیازمند نگهداری هستند، در طرح "رصد شیوع میزان معلولان" همکاران ما با کارت دارای هولوگرام و مهر بهزیستی هستند و قصد داریم میزان شیوع معلولیت در استان را به دست بیاوریم.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/31788
اخبار مرتبط

نظرات شما