برگزاری همایش «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» در قم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا حجت‌الاسلام حسین الهی‌نژاد در نشست خبری که صبح امروز در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، پاسخ به دغدغه‌های مقام معظم رهبری را از اهداف مورد توجه در همایش «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» دانست و افزود: ماندگاری اندیشه‌ها و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در جامعه و تحقیقات عقلانی پیرامون این مکتب بسیار اهمیت دارد؛ چنانکه به گفته مقام معظم رهبری نباید به شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک فرد نگاه کنیم بلکه ایشان یک مکتب و نماد مقاومت هستند. 

دبیر علمی همایش «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» افزود: این همایش با هدف کلی تبیین مکتب شهید سلیمانی با رویکردهای علمی و تحلیل‌های عقلانی و ورود اقشار خاص و تحصیل کرده جامعه از حوزه و دانشگاه به موضوع مکتب و مرام شهید سلیمانی و با اهداف جزئی 12 گانه برای ایجاد پیوند میان مکتب حاج قاسم سلیمانی و جامعه منتظر شکل گرفته است.

وی نقش و جایگاه راهبرد مقاومت و ارتباط دوسویه آن با انتظار را از محورهای اصلی این همایش عنوان و اضافه کرد: امروزه در جهان اسلام و در جغرافیای کشورهای مقاومت شخصیت سردار سلیمانی به عنوان نماد مقاومت مطرح است و نقش و جایگاه راهبرد مقاومت در مکتب سلیمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ما می‌توانیم با الگو بخشی مکتب حاج قاسم موجب آمادگی و زمینه‌سازی ظهور شویم.

همچنین سید حامد شاهرخی دبیر اجرایی همایش «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت»از همکاری نهادها و موسسات مختلف از جمله دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سلیمانی، مرکز مدیریت‌های حوزه علمیه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مرکز تخصصی مهدویت حوزه، موسسه آینده روشن و دانشگاه امام صادق(ع) در برگزاری این همایش تقدیر کرد.

شاهرخی گفت: به منظور ارتقای سطح علمی همایش 28 نشست نقد و بررسی با همکاری مراکز مختلف برگزار و بیش از 120 مقاله به این همایش ارسال شده است. این مقالات در کمیته‌های علمی بررسی و در روز برگزاری مراسم از کتاب چکیده مقالات همایش، دو جلد کتاب کرسی‌ها و نشست‌های علمی، دو شماره از فصلنامه جامعه مهدوی و یک شماره از مجله علمی پژوهشی مشرق موعود رونمایی خواهد شد و همچنین بعد از همایش چهار جلد کتاب مجموعه مقالات همایش منتشر خواهد شد.

وی تاکید کرد: این همایش روز پانزدهم اسفند در دو نوبت صبح و عصر از ساعت 8:30 تا 12 و 14 تا 17 و همچنین در شانزدهم اسفند از ساعت 8:30 الی 12 برگزار خواهد شد. در این همایش رؤسای کمیسیون‌های تخصصی به ارائه گزارش‌های خود می‌پردازند و در دو روز برگزاری همایش در خدمت دو نفر از شخصیت‌های مطرح کشور خواهیم بود. 

در حاشیه این نشست از پوستر همایش «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» با حضور خبرنگاران استان قم رونمایی شد.



انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/31881
اخبار مرتبط

نظرات شما