مراقب تبلیغات سودهای نجومی و تضمینی باشید!

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از شهروندان قمی خواست مراقب تبلیغات شرکت‌های سرمایه گذاری با سودهای نجومی و تضمینی در فضای مجازی باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سرهنگ میکائیل قهرمانپور گفت: افرادی با هویتی نامعلوم و یا اسامی مستعار تحت عنوان شرکت‌های سرمایه گذاری با تبلیغات گسترده در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و یا تبلیغات چهره به چهره با دادن قول سودهای نجومی و تضمینی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

قهرمانپور افزود: این شرکت‌ها مکان خاصی ندارند و آدرس‌های اعلامی برای تبلیغات خود در شبکه‌های اجتماعی کاملاً واهی است و از طرفی هیچ‌گونه مجوزی از سوی سازمان‌های دولتی برای آن‌ها صادر نمی‌شود.

وی گفت: این شرکت‌ها، هیچ‌گونه فعالیت اقتصادی و تجاری ندارند و سودهای پرداختی به سرمایه گذاران قدیمی از طریق دریافت پول از سرمایه گذاران مغفول جدید جذب شده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم افزود: فعالیت این گروه‌های به اصطلاح فعال اقتصادی ولی در واقع کلاهبردار و شیاد در ۴ تبلیغات فریبنده، شامل تبلیغات فریبنده به هر نحو ممکن در فضای واقعی یا مجازی، کسب و جذب سرمایه افراد سرمایه گذار ساده لوح، پرداخت سود از پول اعضا جدید به منظور جلب اعتماد و جذب سرمایه گذار جدید و نهایتاً کلاهبرداری و فرار است.

قهرمانپور همچنین ۴ نشانه از فعالیت این گونه کلاهبرداری‌ها را شامل پرداخت سودهای نجومی و تضمین شده، معلوم نبودن هویت گردانندگان، شفاف نبون فعالیت‌ها، نبود اطلاعات تماس یا آدرس دفاتر محل فعالیت، روش‌های عجیب دریافت پول و نداشتن مجوزهای قانونی برشمرد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/32873
اخبار مرتبط

نظرات شما