تاکید استاندار قم بر حمایت از درمان ناباروری و رشد جمعیت

استاندار قم روز چهارشنبه با حضور در تنها مرکز تخصصی درمان ناباروری و جراحی محدود متعلق به بخش خصوصی این استان که در نزدیکی مسجد جمکران واقع شده، بر حمایت از درمان ناباروری و حل معضل کاهش جمعیت تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،سید محمدتقی شاهچراغی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف آن در جریان نواقص، کاستی‌ها و مشکل‌های مربوطه قرار گرفت و در حاشیه آن، گفت: تلاش در جهت درمان ناباروری و حل معضل کاهش جمعیت، اقدامی شایسته است که مورد قبول و رضایت خداوند متعال قرار دارد.

استاندار قم با تاکید بر رفع موانع موجود برای فرزندآوری و تکثیر نسل خاطرنشان کرد: باید برای فرهنگ‌سازی در این زمینه، از همه امکانات استفاده کنیم، و تبلیغات محیطی، راجع به موضوع جمعیت نیز هیچ مشکل و مانعی ندارد.

شاهچراغی همچنین با اشاره به مشکل راه دسترسی به این مرکز خاطرنشان کرد: بحث آسفالت مسیر منتهی به این مرکز درمانی، از طریق تولیت آستان مسجد جمکران پیگیری خواهد شد.

مدیریت درمان مرکز درمان ناباروری قم نیز در گفت‌وگو با ایرنا، این مرکز را یکی از ۲۰۰ مرکز درمان ناباروری کشور دانست و گفت: این مرکز از چهار بخش اورولوژی، زنان، درمان نازایی و جراحی محدود تشکیل شده و نگاه ما این بوده که در هر بخش یک سری حوزه‌های تحصصی را نیز فعال کنیم.

سید رضا طباطبایی تعداد مراجعه کنندگان به این مرکز را به طور روزانه بیش از ۵۰ تا ۶۰ تَن ذکر کرد و گفت: ۴۰ درصد بیماران مراجعه کننده از خارج استان می‌آیند.

وی سه درصد بیماران را از خارج کشور و عمدتا کشورهای حوزه خلیج فارس عنوان کرد و گفت: بیمارانی از کشورهای اروپایی هم داریم.

طباطبایی در پاسخ به سوالی در خصوص هزینه درمان در این مرکز، مبلغ آن را از پنج میلیون ریال تا ۱۵۰ میلیون ریال متغیر دانست و افزود: از سال ۱۴۰۰ بیمه نیز هزینه درمان نازایی را پوشش می‌دهد، و این نرح در بخش دولتی و نیمه دولتی ۹۰ درصد و در بخش خصوصی هم ۶۰ درصد کل هزینه‌های درمان است.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/32997
اخبار مرتبط

نظرات شما