قم برای سومین سال پیاپی بیشترین امتیاز رویداد ملی فهما را کسب کرد

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: این استان برای سومین سال پیاپی موفق شد بیشترین امتیاز را در رویداد ملی فهما ( فرهنگ و هنر مساجد ایران) در بین استان های کشور به خود اختصاص دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین سعید روحانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این که رویداد فهما سه سال است که در سطح کشور راه اندازی شده است، به روند این رویداد که منجر به انتخاب پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران می شود اشاره کرد و افزود: بدین منظور سامانه ای طراحی شده است که در قالب آن تمامی کانون های مساجد کشور اطلاعات خود و اعضا را ثبت می کنند و این اطلاعات قابل رصد و رقابت است. 

وی اظهار داشت: تمامی کانون های مساجد کشور هر سال فعالیت های خود را در «سامانه بچه های مساجد کشور» ثبت می کنند و هر استانی که حائز بالاترین امتیاز شود برای سال بعد به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر ایران انتخاب می شود.

روحانی ادامه داد: استان قم در سال های ۹۸ و ۹۹ توانست با اختلاف بسیار زیاد از استان دوم، موفق به کسب رتبه اول و کسب عنوان پایتختی فرهنگ و هنر ایران شود.

وی افزود: استان قم در سال ۱۴۰۰ نیز موفق به کسب بالاترین امتیاز شد اما از آن جا که این امر ممکن بود برای دیگر استان ها ایجاد بی انگیزگی کند مقرر شد هر استان تنها برای یک سال عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران را داشته باشد و اگر برای سال دوم نیز بالاترین امتیاز را کسب کرد، نشان ویژه فهما را دریافت کند که این اتفاق در سال ۱۴۰۰ برای استان قم رخ داد و موفق به کسب این نشان ویژه شد.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/33854
اخبار مرتبط

نظرات شما