جهادی‌ها نباید منتظر ابلاغ بالادستی‌ها باشند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا  سیدمحمدتقی شاهچراغی پیش از ظهر امروز شنبه 29 شهریورماه در همایش حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل‌گری که در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه امیدوارم برنامه‌های جهادی که پیش‌بینی شده است به سرعت ادامه یابد و ارتقا پیدا کند، اظهار کرد: این‌گونه برنامه‌ها موجب رشد خدمت‌رسانی به مردم خواهد شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه آن‎طور که باید در سطح کشور از ظرفیت حوزه علمیه استفاده نمی‌شود، عنوان کرد: حوزه علمیه سرشار از ظرفیت‌های علمی، ادبی، جهادی و ... است که خوشبختانه با تدابیر آیت الله اعرافی این ظرفیت درحال ارتقا است.

استاندار قم با اشاره به اینکه منشا تمام تحولات عنصرهای انسانی هستند، مطرح کرد: عنصرهای انسانی می‌توانند یک جامعه را در مسیر رشد و تعالی قرار دهند که از نمونه‌های معاصر آن می‌توان به امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر نیز کانون تحولات، انسان‌های خدوم هستند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در کشور نیروهای انسانی خیلی خوبی وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به روحانیون و دانشجویان اشاره کرد.

شاهچراغی با اشاره به اینکه باید همکاری و هماهنگی لازم میان این نیروهای انسانی شکل گیرد، تصریح کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم به نیروهای جهادی توجه بسیاری می‌شود چراکه این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه نیروهای جهادی همیشه حضور موثری در صحنه داشته‌اند، یادآور شد: علت این حضور موثر را می‌توان روحیه از خودگذشتگی نیروهای جهادی دانست.

استاندار قم با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از جلسات و نشست‌ها به صورت کلاسیک برگزار می‌شود، بیان کرد: این‌گونه جلسات آن‌طور که باید خروجی موثر نخواهند داشت چراکه باید تجربیات دو طرف بیان و منتقل شود.

وی با بیان اینکه نیروهای جهادی نباید منتظر ابلاغ بالادستی باشند، ابراز کرد: حکمرانی مردمی به معنای ورود واقعی مردم به صحنه و در دست گرفتن برخی از امور است.

شاهچراغی با اشاره به اینکه اگر به موضوع حکمرانی مردمی توجه شود، شاهد بروز اتفاقات موثر خواهیم بود، تاکید کرد: در استان قم تلاش کردیم به سمت حکمرانی مردمی حرکت کنیم و تاکنون اقداماتی را نیز در این راستا انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه حکمرانی مردمی یک مسیر یک طرفه نیست، اظهار داشت: در دولت جدید فرصت خدمت‌رسانی فراهم شده است که باید به بهترین شکل از این فرصت استفاده شود.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/35802
اخبار مرتبط

نظرات شما