قانون اشتغال مددجویان بهزیستی در دستگاه‌های اجرایی قم کامل اجرایی نمی‌شود

معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی قم گفت: بر اساس قانون، دستگاه‌های اجرایی باید سه درصد از سهم اشتغال را به معلولان اختصاص دهند که این قانون در دستگاه‌های اجرایی قم رعایت نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مصطفی علیزاده، افزود: درصورت اجرای قانون اشتغال سه درصد در دستگاه‌های اجرایی بسیاری از معلولان استان به‌ویژه نابینایان شاغل خواهند شد.

وی با بیان این‌که بهزیستی بازوی اجرایی برای اشتغال معلولان ندارد، اضافه کرد: متاسفانه دستگاه‌های اجرایی سهمیه را رعایت نمی‌کنند و دولت نیز آن‌ها را موظف به اجرا نمودن این قانون نمی‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای این قانون نشده‌اند، شایسته است دستگاه‌های بالادستی علت عدم اجرای این قانون را بررسی نمایند.

علیزاده تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید هم‌نوا با بهزیستی کمک کنند تا اشتغال مددجویان فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به‌ ۲۳ مهر روز جهانی نابینایان، گفت: هزینه تحصیل تمام نابینایان حتی در مقطع دکتری پرداخت می‌شود و هیچ نابینایی نیست که هزینه تحصیلش پرداخت نشده باشد.

معاون بهزیستی قم همچنین اضافه کرد: برای ازدواج نابینایان مبلغی در نظر گرفته شده و تمام نابینایان ساکن استان قم که مدارک آنها کامل باشد این هدیه را دریافت کرده‌اند.

۲۱ هزار معلول در استان قم زندگی می‌کنند.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/37157
اخبار مرتبط

نظرات شما