آمار پایین اشتغال روشندلان در دستگاه‌های اجرایی

معاون توانبخشی بهزیستی استان گفت: آمار اشتغال در میان نابینایان از رشد چندان مطلوبی برخوردار نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، معاون توانبخشی بهزیستی استان در برنامه گفتگوی خبری با بیان اینکه در بین گروه‌های دارای معلولیت، نابینایان جزء یکی از تحصیل کرده‌ترین گروه‌ها هستند، افزود: این در حالی است که آمار اشتغال در میان نابینایان از رشد چندان مطلوبی برخوردار نیست.

 

مصطفی علیزاده با بیان اینکه سه درصد از استخدام‌های دستگاه‌های اجرایی می‌بایست اختصاص به اینگونه افراد داشته باشد، گفت: امیدواریم اینگونه مسائل نیز با همکاری استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سازمان امور استخدامی کشور مرتفع شود.

رئیس هیات مدیره کانون نابینایان جلوه امید قم هم در این برنامه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۹ هزار نفر در کشور دچار معلولیت نابینایی هستند و تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، گفت: ۲ هزار و ۶۵۹ نابینا و کم‌بینا تحت پوشش سازمان بهزیستی استان قرار دارند.

 

حجت الاسلام منصور رضوانی با اشاره به اینکه نابینایان نیز همانند سایر شهروندان از خدماتی در استان قم استفاده می‌کنند که برای آن‌ها مناسب‌سازی نشده و لازم است مسئولان برای تامین حقوق این قشر اقداماتی انجام دهند، افزود: نابینایان صرفا از نعمت بینایی محروم هستند، ولی در سایر موارد از توانمندی‌های بالایی برخوردارند.

وی با بیان اینکه شهرداری نیز اقدامات بسیاری برای تسهیل در تردد نابینایان انجام داده است، ولی در آغاز راه هستیم، افزود: انتهای پیاده راه‌های برخی خیابان‌ها به چاله ختم می‌شود که باید به صورت دقیق و کارشناسی آن‌ها را اصلاح کرده تا مشکلی برای افراد روشندل ایجاد نشود.


انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/37158
اخبار مرتبط

نظرات شما