مردم قم استفاده از ماسک در محیط‌های پرتردد را جدی بگیرند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه موارد پذیرش سرپایی و بستری در مراکز درمانی روند افزایشی دارد از مردم خواست استفاده از ماسک را در اماکن و محیط‌های پرتردد جدی بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی مصری در گفت و گویی با اشاره به افزایش میزان ابتلا به آنفلوانزا در روزهای اخیر اظهار داشت: افرادی که تا کنون کسی از افراد خانواده آن‌ها به این ویروس مبتلا نشده است و کسانی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند، تزریق واکسن در کاهش میزان ابتلا تاثیرگذار است.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: کسانی که طی یک یا دو هفته اخیر تماس با بیمار عفونی و تنفسی نداشتند و بیماری زمینه‌ای مثل دیابت، پرفشاری خون و بیماری قلبی عروقی و ریوی داشته و یا باردار باشند واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.

مصری ادامه داد: کسانی که به تازگی مشکوک به عفونت آنفلوانزا هستند استفاده از داروی ضد ویروس خوراکی مرتبط به خصوص در عفونت خفیف داروی اولیه توصیه می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و خودداری از تردد افراد دارای علائم بیماری‌های تنفسی موجب تثبیت و کاهش میزان ابتلا می‌شود.

مصری با بیان اینکه بهترین و مهمترین اقدامات برای مقابله با همه‌گیری عفونت ویروسی آنفلوآنزا زدن ماسک در فضای بسته و تهویه مناسب در این مکان‌ها به خصوص در مراکز تجمعی است، خاطرنشان کرد: به هر میزان مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و جدی بگیرند، به همان میزان سرایت و انتقال ویروس در جامعه کند می‌شود.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/37268
اخبار مرتبط

نظرات شما