۱۹ اداره در شهرستان کهک استان قم مستقر شد

فرماندار شهرستان کهک استان قم گفت: تاکنون ۱۹ اداره در این شهرستان تازه تاسیس مستقر شده‌ و نیاز به استقرار ۲۴ اداره دیگر وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علیرضا گلچین‌پور یکی از مهمترین موانع بر سر راه تاسیس اداره‌های جدید در شهرستان کهک را مشکل تعیین چارت سازمانی از سوی وزارتخانه‌ها عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه به تازگی اداره راهداری در شهرستان کهک مستقر شده‌است گفت: اکثر اداره‌های استقرار یافته  مشکل چارت دارند و با عنوان سرپرستی اداره می‌شوند.

وی ادامه داد: برای اکثر اداره‌ها نسبت به فردی که پیشتر مسئول بخش بوده بعد از تشکیل شهرستان کهک، حکم سرپرستی درج شده‌است اما طبق چارت نیست و تشکیل چارت منوط به این است که وزارتخانه‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

گلچین‌پور خواستار تعجیل وزارت‌خانه‌های مختلف برای تصویب چارت سازمانی اداره‌های شهرستان کهک شد و افزود: امکانات اداره‌ها پس از شهرستان شدن کهک هیچ تغییری نکرده‌است و این مورد نیز بستگی به عملکرد وزارتخانه ها دارد.

وی با اشاره به این که اکثر اداره‌ها در کهک مکان ندارند اظهار داشت: اکنون شهرداری طراحی مجتمع اداری کهک را بر عهده دارد و بدین منظور زمین لازم گرفته شده و مشغول به کار است.

شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای ۲ بخش مرکزی و فردو است. جمعیت ثابت این شهرستان ۳۰ هزار نفر و جمعیت متغیر آن تا ۸۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

با مصوبه هیات دولت و پیگیری‌های استاندار وقت قم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تشکیل شهرستان‌های جدید کهک و جعفریه در استان قم تصویب شد.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/37639
اخبار مرتبط

نظرات شما