رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم:

کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم با اشاره به اینکه کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم در مسجد مقدس جمکران با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می شود، گفت:مسئولین خوراک مناسب را درقالب برنامه های فرهنگی مانند فصل شیدایی به مردم ارائه دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دکتر علی‌اکبر خوش‌گفتار پیش از ظهر امروز در نشست خبری برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به اینکه استارت کنگره شهدا در کل کشور را قم زده است، اظهار داشت: کنگره شهدای قم سابقه‌ای ۲۸ ساله دارد.
وی ادامه داد: کنگره شهدا برای اولین بار سال ۱۳۷۳ به همت سردار جلالی فرمانده وقت سپاه و همراهان ایشان برگزار شد که در آن زمان یاد شهیدان استان قم با عنوان کنگره شهید مهدی زین‌الدین گرامی داشته شد.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان اظهار کرد: پس از برپایی آن کنگره، مقام معظم رهبری این رویداد بزرگ فرهنگی را تایید و مورد توجه قرار دادند، سایر استان‌ها نیز حرکتی را برای گرامیداشت شهدای استان خودشان آغاز کردند.

وی عنوان کرد: الحمدلله از سه سال گذشته ستاد برپایی دومین کنگره ملی شهدای استان قم شکل گرفته تا جامعه قم و علاقه‌مندان به شهدا باری دیگر به خودکاوی و مرور و بازبینی ارتباط خود با شهدا پرداختند.

خوش گفتار با اشاره به اینکه برای کنگره 17کمیته و 7کارگروه تشکیل شد، گفت: همه دستگاه ها و همه لایه های فعال در استان در زمینه برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم فعال بوده اند و در کنار هم برای اجرای هرچه بهتر این برنامه تلاش کرده اند. البته بسیاری از اقدامات توسط خود مردم انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهدای قم شامل ۳ امامزاده، ۵۶۵ شهید ارتش، ۱۳۳۰ شهید نهضت جهانی اسلام از ۹ ملیت غیرایرانی، هزار شهید اصناف، هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی، ۱۳۰ بانوی شهید، ۱۲۰ شهید امنیت و فرماندهی انتظامی، ۶۰ شهید جهاد سازندگی و شهدای بسیج، سپاه، روحانیت و سلامت می‌شوند.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم با اشاره به فصل شیدایی، گفت: فصل شیدایی یکی از برنامه های بسیار خوب در استان بود. این برنامه نشان می دهد که اگر مسئولین خوراک مناسب را در قابل برنامه های فرهنگی به مردم ارائه دهند آنها هم استقبال خوبی خواهند داشت و نتیجه هم خواهد داشت.

وی تصریح کرد:بعد از پایان کنگره فعلی برنامه ریزی برای کنگره بعدی که چند سال آینده بازهم قم میزبان آن خواهد بود شروع می شود.

خوش‌گفتار مقدم مطرح کرد: کنگره ملی شهدای استان قم مجموعه برنامه‌هایی همچون برگزاری یادواره‌های شهدا، دیدار با بیش از ۴ هزار خانواده شهید قمی و اهدای تابلو فرش منقش به تصویر شهید، ثبت و ضبط خاطرات همرزمان و خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و اسناد و مدارک مربوط به شهدا، تولید فیلم سینمایی «نهر خین» و دو فیلم مربوط به شهید زین‌الدین، تولید تئاتر فاخر شهدای قم، تولید سمفونی «خط‌شکنان»، چاپ ۲۰۰ عنوان کتاب و ... انجام شده است.

وی اعلام کرد: اجلاسیه پایانی دومین کنگره ملی بزرگداشت ۶۰۹۰ شهید سرافراز استان قم روز پنجشنبه ۲۶ آبان‌ماه ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد و از همه شهروندان عزیز دعوت به شرکت در این مراسم پرشکوه می‌شود.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم گفت:  همچنین علاقمندان می‌توانند از نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، مقاومت و پایداری در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) جنب گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) تا ۲۷ آبان‌ماه بازدید نمایند.

انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/37932
اخبار مرتبط

نظرات شما