مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قم مطرح کرد:

اهدا ۶۰۰سری جهیزیه در روزمیلاد حضرت زینب(س)/پرداخت ۶۸میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قم با اشاره به اینکه به نام شهدای استان بیش از سیصد هزار فعالیت خدمت رسانی در عرصه های مختلف صورت گرفته است، گفت: : در راستای کنگره پایانی شهدای استان قم رزمایش اهدا 600سری جهیزیه به نیازمندان در روز میلاد حضرت زینب(س) برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علیرضا ایراندوست ظهر امروز در نشست خبری خود با موضوع فعالیت‌های بسیج سازندگی در کنگره ملی شهدای استان قم، اظهار داشت:بسیج سازندگی در کنگره ملی شهدای استان قم مسئولیت دبیرکمیته خدمت رسانی را برعهده دارد.
وی ادامه داد: این کمیته از ابتدای سال 1400 به صورت جدی فعالیت های خود را آغاز کرد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قم با اشاره به کتابچه هر شهید60خدمت، گفت: تمام فعالیت های بسیج سازندگی در کتابچه ای با عنوان هر شهید 60خدمت جمع آوری شده است که در دیدار با رهبر معظم انقلاب هم به ایشان ارائه شد.
وی اضافه کرد: بسیج سازندگی در بسیاری از عرصه ها فعال است. ساخت و تعمیر و مرمت  251باب منزل محرومین ، اهدا 170هزار  بسته معیشتی به نیازمندان در استان، اهدا بیش از دو هزار جهیزیه به نوعرسان تا آخر سال، آزادسازی زندانی جرائم غیر عمد، اهدا لوازم التحریر، تعمیر رایگان لوازم خانگی، اطعام، مقابله با کرونا ، ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی و برگزاری کلاس های آموزشی از جمله این اقدامات می باشد.
ایراندوست با اشاره به موضوع اشتغال زایی گفت: بسیج سازندگی در راستای اشتغالزایی 1478شغل ایجاد کرده است که 619 مورد مستقیم و 859 مورد غیر مستقیم است. همچنین در این زمینه 68 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
وی ادامه داد: در همین راستا 80نیروگاه خانگی هم راه اندازی شده است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قم با اشاره به آب رسانی به روستا ها، خاطرنشان کرد: به 18روستای محروم به طول 25 کیلومتر آب رسانی شده است. همچنین در همین رابطه 5مخزن آب رسانی در حال احداث می باشد.
وی تصریح کرد: در راستای رفع موانع تولید دو هزار 500 مورد مشاوره به کارگاه ها و تولید های ارائه شده است. باید ذکر کرد که تمام این خدمات به نام شهدا بوده است.
ایراندوست در ادامه افزود: در راستای کنگره پایانی شهدای استان قم رزمایش اهدا جهیزیه به نیازمندان برگزار خواهد شد که در این رزمایش 600سری جهیزیه که 400سری آن توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و 200مورد آن هم توسط کمیته امداد تامین شده است به نیازمندان اهدا خواهد شد.
وی عنوان کرد:این رزمایش و اهدا جهیزیه در روز میلاد حضرت زینب(س) اجرا خواهد شد. ارزش این جهیزیه ها 26میلیون تومان است که 20میلیون آن توسط سپاه و 6میلیون تومان آن توسط خیرین و مردم پرداخت شده است.هر سری جهیزیه از 12قلم کالای اساسی تامین شده است.
برگزاری جشنواره ادبی هنری جهاد روایت
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قم با اشاره به جشنواره ادبی هنری جهاد روایت، گفت: این جشنواره از یکم آذرماه با رونمایی از سایت شروع به فعالیت خواهد کرد.
وی ادامه داد:مهلت ارسال آثار تا 15دی ماه و در 1بهمن هم داوری آثار انجام خواهد شد و بعد از 22بهمن اختتامیه و معرفی آثار برتر انجام می شود.
ایراندوست با اشاره به اینکه هدف این جشنواره استعدادیابی پرورش تیم سازی و جریان سازی در حوزه جهاد است، گفت: بعد از اعلام آثار برتر سه طرح برتر حمایت ویژه خواهند شد.
وی گفت: یکم آذرماه همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی را برگزار خواهیم کرد. در این همایش گروه های جهادی مرتبط با فعالیت های اقتصادی مقاومتی حاضر هستند و از 5طرح رونمایی خواهد شد.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/37967
اخبار مرتبط

نظرات شما