قطارهای مسافربری قم - تهران به ۱۴ رام افزایش یافت

مدیرکل راه‌آهن قم گفت: تعداد قطارهای مسافری مسیرهای قم به تهران و بالعکس به ۱۴ رام افزایش پیدا کرده‌است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، غلام‌حسین دباغ  افزود: به دلیل استقبال گسترده مردم و زائران حضرت معصومه (س) از قطارهای مسافری قم به تهران و طی هماهنگی‌های به‌عمل آمده مقرر شد چهار رام قطار به قطارهای موجود مسیرهای قم - تهران و تهران - قم افزوده شود.

وی ادامه داد: از ۲۲ آبان‌ماه جاری اقدامات لازم دراین زمینه انجام شده‌است. 

وی با اشاره به اینکه این کار در راستای رفاه حال مسافران صورت گرفته بیان کرد: روزانه ۱۲ رام قطار از شنبه تا چهارشنبه در مسیرهای یاد شده کار خدمت‌رسانی را انجام خواهند داد.

دباغ اضافه کرد: در روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز با اضافه شدن ۲ رام قطار دیگر در مجموع ۱۴ رام قطار در این مسیر آمدوشد می‌کند.

دباغ با اشاره به ساعت‌های رفت و برگشت این قطار گفت: قطار مسافری در روزهای پنجشنبه در ساعت ۱۲:۳۰ و ۱۹:۱۰ ایستگاه قم را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین ساعت‌های بازگشت از تهران نیز ۸:۵۰ و ۱۵:۴۰ است.

مدیرکل راه‌آهن قم خاطرنشان کرد: یک رام قطار نیز در روزهای پنجشنبه در ساعت ۱۴:۰۰ از تهران به مقصد ایستگاه جمکران و در ساعت ۲۳:۵۹ ایستگاه جمکران را به مقصد ایستگاه تهران ترک می‌کند.

وی صندلی اضافه شده را یک هزار و ۳۴۴ مورد دانست و یادآور شد: قطار مذکور در هر رام با ظرفیت ۳۳۶ نفر در این مسیر خدمت رسان زائران و شهروندان خواهد بود.

درحال حاضر راه‌آهن قم ۵۰۹ کیلومتر خط اصلی، ۳۰ کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و ۴۰ کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از ۱۵ ایستگاه اصلی و یک ایستگاه رابط است.

قرار داشتن ایستگاه راه‌آهن قم در مرکز شهر در فاصله نزدیک به حرم حضرت معصومه(س) و عبور خط راه‌آهن از داخل شهر و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راستای توسعه خدمات شهری از دیگر ویژگی‌های راه‌آهن قم است.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/38010
اخبار مرتبط

نظرات شما