مخالفت دانشجویان قمی با تداوم آپارتمان سازی در طرح مسکن ملی قم

قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان قم با صدور بیانیه‌ای، مخالفت خود را با تداوم آپارتمان سازی در طرح مسکن ملی قم اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

متن این بیانیه به شرح زیر است:

قدردانی از عظمت این انقلاب اقتضاء میکند که مسئولان کشور همه‌ ی توان خود را، همه‌ ی تلاش خود را برای خدمت به مردم و برای پیشرفت به سمت اهداف انقلاب به کار بگیرند. امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، امیدها برای تحقق شعارهای انقلاب اسلامی و تغییر به نفع مردم افزایش یافت. گمان‌ها بر این بود که عملکرد دولت سیزدهم همراه با تحول با رویکرد اجرای عدالت اجتماعی باشد. تحولی که این بار با پشت سرگذاشتن جریان سرمایه‌داری، تمام توان خود را درجهت خدمت به مردم ایران بکار ببندد. از این رو شعار ساخت 4 میلیون مسکن ملی را به فال نیک گرفتیم تا حقوق ملت استیفا شود.

تا ماه‌های گذشته نیز چنین برداشت می‌شد که با تصویب طرح یک‌طبقه‌سازی مسکن ملی در استان قم، عزم وزارت راه و شهرسازی برای تحقق شعار «تغییر به نفع مردم» جدی باشد. اما تصمیم‌گیری‌های اخیر در استان قم درخصوص نحوه ساخت مسکن ملی، نتایج دیگری را درپی خواهد داشت که از این رو انتظار می‌رود رئیس جمهور، استاندار و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی برای دفاع از ملت بپا خاسته و تصمیم گیری‌ها را به نفع مردم  رقم بزنند.

برابر با تایید نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از مسکن ملی قم، مقرر شده بود که ساخت مسکن ملی در اراضی 560 هکتاری (جاده پردیسان-ورجان) و شهر پرنیان، بصورت منازل یک طبقه طراحی شود. این درحالی است که در اخبار منتشر شده از سوی معاون عمرانی استانداری، طرحی خلاف بر این موضوع مصوب گردیده است. بطوریکه مقرر شده مسکن ملی در اراضی 560 هکتاری بصورت آپارتمانی اجرا شود.

انتظار می‌رود که استاندارقم به همراه نمایندگان مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی، پرچم عدالت خواهی را بدست گرفته و از منافع مردم قم دفاع کنند. نه آنکه سکوتشان زمینه‌ساز شهرسازی مدل غربی و آپارتمان‌سازی دیگری برای قم شود. همان شهرسازی که بافت فرهنگی ام‌القرای جهان اسلام را تغییر داد.

آیا مسئولان و نمایندگان استان قم آسیب‌های اجتماعی ناشی از آپارتمان سازی مسکن ملی در آینده را بررسی کرده‌اند یا آنکه قرار است همچون دو دهه گذشته با سپری شدن چندین سال از تصمیمات‌شان و بروز نتایج آن، از کرده خود مطلع و پشیمان شوند!

لازم بذکر است افزایش آسیب‌های اجتماعی، افزایش زمان و هزینه ساخت، افزایش تراکم جمعیت و... از معضلات طرح آپارتمان سازی مسکن ملی در قم می‌باشد این درحالی است که تمامی این موارد با الگوی یک طبقه سازی مسکن ملی، قابل جلوگیری می‌باشد که در بیانیه‌های بعدی به تفصیل شرح داده خواهد شد.

آیا نهادهای سیاستگذار همچون معاونت عمرانی استانداری و نهادهای مجری طرح از جمله اداره راه و شهرسازی، قرار است مسکنی را تحویل مردم دهند که مطابق با آیه شریفه قرآن "وَ اللهُ جَعَلَ لَکُم مِن بُیوتِکُم سَکَنّا"، آرامش بر آن جاری و ساری باشد یا آنکه صرفا یک چهاردیواری ساخته و تحویل ملت دهند تا روزگار را سپری کنند؟ آن هم منازلی که در شرایط اقتصادی موجود جامعه، توان تامین و پرداخت آورده‌های مالی آن توسط مردم وجود ندارد.

حال سئوال اینجاست که آیا باز هم قرار است که تصمیم‌گیری‌ها به نفع نهادهای ذی‌نفع، پیمانکارانِ انبوه‌ساز و در نهایت جریان سرمایه‌داری باشد؟

در نهایت خواسته مشخص ما از شما مسئولان استان قم این است که:

1.  محتوا و آرای اعضای حاضر در جلسه‌ای که با حضور وزیر جدید راه و شهرسازی درخصوص مسکن مردم قم تصمیم گیری شده و همچنین جلسه دیگری که چهارشنبه مورخ 30/09/1401 باحضور مدیران و نمایندگان استان قم برگزار شده، بصورت شفاف منتشر شود.
2. استاندار محترم و نمایندگان مجلس به نظرات مدیران دولتی اکتفا نکرده و نظر کارشناسان غیردولتی و مردم خصوصا متقاضیان مسکن ملی را نیز جویا شوند.
3. جلسه‌ای کارشناسی با حضور موافقان و مخالفان طرح یک طبقه‌سازی در اسرع وقت جهت تنویر افکار عمومی برگزار شود که لازم است مسئولان نیز خود را ملزم به

پاسخگویی بدانند. همچنین لازم بذکر است که قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان قم، آمادگی خود را برای میزبانی این جلسه اعلام می‌دارد.

والسلام علی من‌التبع الهدی
       05/10/1401



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/38885
اخبار مرتبط

نظرات شما