جمع آوری روزانه ۶۹۰ تن پسماند در شهر قم

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه روزانه حدود ۶۹۰ تن پسماند در شهر قم تولید می‌شود گفت: از این میزان حدود ۹۰ تن پسماند خشک تحویل اکیپ‌های تفکیک و زباله‌گرد‌ها و ۶۰۰ تن هم به سایت پسماند البرز انتقال داده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در برنامه گفتگوی ویژه سیمای نور با اشاره به اینکه پسماند‌ها بر اساس قانون مدیریت پسماند در سال ۸۳ به پنج دسته تقسیم می‌شوند، افزود: پسماند‌ها شامل پسماند‌های خانگی و عادی در سطح شهر، نخاله‌های ساختمانی، پسماند‌های پزشکی، پسماند‌های کشاورزی و پسماند‌های صنعتی و پسماند‌های ویژه تقسیم می‌شوند.

سید عبدالله میرابراهیمی با تاکید بر اینکه تفکیک و جداسازی زباله و بازیافت آن‌ها برای محیط زیست فواید سودمند و ارزشمندی دارد ادامه داد: با تفکیک شدن زباله‌های قابل بازیافت و غیر قابل بازیافت می‌توان از زباله‌های قابل بازیافت برای تولید محصولات جدید استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در تولید محصولات جدید باید به جای استفاده از منابع طبیعی، مواد بازیافتی را به کار برد و در مصرف منابع طبیعی صرفه جویی کرد، گفت: کاهش میزان دفن زباله خام و توسعه تفکیک زباله از مبدا و تبدیل زباله به کود کمپوست از مهمترین سیاست‌های این بخش به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با تاکید بر پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی خط پردازش شماره ۲ سایت البرز افزود:پیش بینی می‌شود با بهره برداری این خط، دفن تمامی پسماند‌های تولیدی روزانه شهر قم به صفر برسد.



انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/39159
اخبار مرتبط

نظرات شما