مدیر بخش درمان تامین اجتماعی قم در گفتگو با قم فردا:

بیش از ۱۵۰۰بیمه شده تامین اجتماعی قم تحت درمان ناباروری هستند/ ۹۰ درصد هزینه های درمان ناباروری رایگان است

مدیر بخش درمان تامین اجتماعی قم با اشاره به پرداخت ۹۰ درصدی هزینه درمان ناباروری برای بیمه شدگان تامین اجتماعی گفت: از شهریور سال گذشته ۱۵۱۵ بیمه شده تامین اجتماعی در قم تحت درمان ناباروری هستند.

سید مهدی محصل مدیر بخش درمان تامین اجتماعی استان قم ضمن تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا اظهار داشت: در راستای سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت طی دستورالعملی که در دولت سیزدهم مصوب شد قرار شد از  زوج های نابارور در بخش درمان حمایت صورت گیرد.

وی بیان داشت: از شهریور ماه سال گذشته با مصوبه شورای عالی بیمه سلامت کشور بحث ارائه خدمات درمان ناباروری به بیمه شدگان آغاز شد در این طرح چهار بسته خدمت اصلی در نظر گرفته شده است که شامل آ یو آی، آی وی اف، میکرو نیجکشن، فَت یا انتقال جنین یخ زده می‌باشد.

محصل افزود: در حال حاضر  ۹۰ درصد از هزینه‌های درمان ناباروری در مراجعه به مراکز دانشگاهی و ۹۰ درصد از تعرفه دولتی در مراجعه به مراکز غیر دانشگاهی که شامل مراکز عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه می‌باشد در تعهد سازمان تامین اجتماعی است.

مدیر بخش درمان تامین اجتماعی قم خاطر نشان کرد: هر کدام از این بسته های خدمتی تا ۳ مرتبه در سال قابل تکرار می‌باشد که به نوبه خود یک حمایت درمانی قابل توجه و عمده حساب می‌شود.


وی اضافه کرد:  افرادی شامل حمایت درمانی ناباروری می‌شوند که دارای ناباروری اولیه و ثانویه هستند ناباروری اولیه افرادی هستند که پس از یکسال اقدام به بارداری بدون استفاده از پیشگیری بچه دار نشدند البته این مسئله برای بانوان بالاتر از ۳۵ سال ۶ ماه می باشد، ناباروری ثانویه یعنی زوجی دارای یک فرزند هستند اما دیگر فرزند دار نمی شوند.
 

محصل عنوان داشت: برای بانوان یک سقف سنی ۴۹ سال تعریف شده است که باید رعایت شود و بعد از ۴۹ سالگی در تعهد درمانی ناباروری تامین اجتماعی قرار ندارد.


وی بیان داشت:  پزشکان متخصص و مجازی که می‌توانند خدمات ناباروری را تجویز کند متخصصان فلوشیپ نازایی، متخصصان زنان و زایمان دوره دیده و متخصصان اورولوژی می‌باشند.

مدیر بخش درمان تامین اجتماعی استان قم گفت:  بیمه شدگان تامین اجتماعی می‌توانند با مراجعه به این متخصصان فوق و دریافت گواهی به مدیریت درمان تامین اجتماعی واقع در ۵۵ متری عمار یاسر مراجعه کنند و سپس در پرتال تامین اجتماعی نشان دار می‌شوند و می‌توانند به مراکز طرف قرارداد که ناظر بیمه تامین اجتماعی در آنها حضور دارند مراجعه کنند و از خدمات درمان ناباروری بهره‌مند شوند.

محصل در پاسخ به این سوال که آمار کلی خدمات ارائه شده بخش درمان تامین اجتماعی قم از ابتدای آغاز خدمت به درمان ناباروری چه بود؟ گفت: از شهریور ماه سال گذشته تا امروز ۱۵۱۵ نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی خدمات درمانی ناباروری دریافت کردند که هزینه ای بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال برای درمان این زوج ها پرداخت شده است و باتوجه به ادامه درمان این مبلغ افزایش خواهد یافت.

گفتگو از مرضیه مهدیلو 

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/39785
اخبار مرتبط

نظرات شما