در گفتگو با قم فردا مطرح شد؛

قدردانی نماینده مردم قم از مردم تبریز

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم تبریز نگذاشتند خون مردم قم بی ثمر بماند گفت: از بصیرت، به موقع عمل کردن، مجاهدت،خدا خواهی و خدا جویی مردم تبریز تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت شهدای ۲۹ بهمن تبریز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا اظهار داشت: قیام ۱۹ دی مردم قم یک نقطه عطف مهم و پمپاژ یک خون در رگ‌های انقلاب بود این قیام آثار بسیار مهمی داشت اما چه این قیام و چه قیام‌های دیگر مانند قیام سیدالشهدا در کربلا نیاز به استمرار داشت و استمرار آن مهم بود.

وی ادامه داد:  در قیام امام حسین علیه السلام کاروان سیدالشهدا به امامت حضرت سجاد علیه السلام و محوریت حضرت زینب سلام الله علیها نگذاشتند خون‌های شهدای کربلا فراموش شوند و همین منشأ یک حرکت بزرگ تاریخی شد که قیام‌های دیگر  و اقدامات و مجاهدت‌های دیگری را به دنبال داشت.

وی اضافه کرد: در خصوص قیام ۱۹ دی هم چون در راستای قیام امام حسین علیه السلام بود مردم ولایتمدار و حسینی و غیور تبریز با عشق حسینی و عِرق قوی ایران دوستی و وطن دوستی و ملیت برآمده از دینی که داشتند همان نقش کاروان کربلا را ایفا کردند.

نماینده مردم قم تصریح کرد: کار قم شکستن خط بود و کار تبلیغ و استمرار آن حرکت و عملیات با ابتکار مردم آگاه و بصیر تبریز باعث شد قیام های زنجیره ای با بزرگداشت شهدای قم در تبریز برگزار شود و تا چند استان بزرگداشت‌ها برگزار شود و باعث شد قیام حضرت امام خمینی (ره) خاموش نشود و خون شهدای ۱۹ دی به ثمر برسد و به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شود.

وی ادامه داد: در پیچ های تاریخی و نقاط عطف تاریخ به موقع عمل کردن مردم و خواص بسیار م‍ؤثر است اگر مردم تبریز این حرکت را انجام نمی‌دادند و قیام ۱۹ دی استمرار پیدا نمی‌کرد شاید طاغوت تا دهها سال هم باقی می‌ماند البته بعدها ممکن بود قیام‌های اصلاحی و‌ توابانه دیگری هم رخ دهد اما آن نقش اصلی در بزنگاه تاریخ و نقطه عطف را نداشت.

ذوالنور بیام داشت: وقتی مردم امام حسین علیه السلام را تنها گذاشتند و با امام سجاد علیه السلام همراهی نکردند بعدها قیام‌های متعددی به خونخواهی امام حسین علیه السلام اتفاق افتاد اما به موقع و سر بزنگاه نبود  لذا آن همه خونی که توابین و دیگر قیام کنندگان دادند شاید اگر به موقع و در رکاب سیدالشهدا بود اثر بیشتری داشت و امام حسین علیه السلام به قتلگاه برده نمی شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: از بصیرت، به موقع عمل کردن، مجاهدت،خدا خواهی و خدا جویی مردم تبریز تشکر می‌کنیم مردم تبریز در طول تاریخ باعث افتخار بودند و یقینا این افتخارآفرینی ماندگار خواهد بود ، اهمیت و عظمت این موضوع در این است که در کنار بزرگداشت قیام ۱۹ دی مقام معظم رهبری هر سال دیدار مردم قم را در برنامه های خود دارند و دقیقا مشابه همین دیدار را نکوداشت حرکت مردم تبریز را با مردم غیور آذربایجان و تبریز دارند.

وی تاکید کرد: مردم تبریز شعارهای غیورانه و پرشور برآمده از شعور را تکرار می کنند و آن شعار معروف  «آذربایجان اویایخدی اینقلابا دایاخدی» را در دیدار با رهبری سر می دهند که دشمن شکن است.

گفتگو از مرضیه مهدیلو 

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/40175
اخبار مرتبط

نظرات شما