استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم:

دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری تشنه دریافت معارف و آموزه های بعثت نبوی است

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره اینکه زمینه‌سازی برای تحقق جامعه توحیدی و مقابله با ستمگران، دو هدف اصلی بعثت انبیای الهی عنوان شده است، گفت: دنیای امروز بیش از هرزمان دیگری تشنه دریافت معارف و آموزه‌های بعثت نبوی است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با تبریک عید سعید مبعث بر همه مسلمانان و شیفتگان سیره و اخلاق پیامبر اعظم (ص) با اشاره به اینکه دنیای امروز بیش از هرزمان دیگری تشنه دریافت معارف و آموزه‌های بعثت نبوی است، اظهار داشت: متأسفانه امروز در دنیا شاهد ظلم‌ها و بی‌عدالتی‌های بسیار در کره خاکی هستیم؛ اما واقعیت آن است که به همان میزان بر شیفتگی نسبت به دریافت معارف نورانی اهل‌بیت (ع) به‌خصوص پیامبر (ص) افزوده می‌شود.
وی ادامه داد: بعثت حضرت رسول (ص)، مهم‌ترین مقطع تاریخ انسانی در مسیر دستیابی به کمال و هدایت بشر به شمار می‌رود.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهداف بعثت پیامبر (ص)، گفت: زمینه‌سازی برای تحقق جامعه توحیدی و مقابله با ستمگران، دو هدف اصلی بعثت انبیای الهی عنوان شده است و البته به طور خاص علاوه بر این‌ها هدف از بعثت نبی مکرم اسلام، اتمام مکارم اخلاقی نیز می‌باشد.
وی اضافه کرد: وظیفه همه ما به‌خصوص روحانیون و مبلغین این است که اهداف بعثت نبوی را در راستای جهاد تبیین به‌خوبی برای مردم تبیین و تشریح کنند چرا که علما و روحانیون، وارثان انبیا هستند و لذا باید در این مسیر همه همت و تلاش خود را مصروف بدارند.
حجت‌الاسلام بنیادی خاطرنشان کرد: براین‌اساس ما باید به تأسی از سیره و گفتار نورانی خاتم‌الانبیا (ص)، به دنبال زدودن غبار جهل و غفلت از جامعه باشیم و بکوشیم که بر بصیرت و معرفت مردم در راستای بندگی خدا و ولایت‌مداری افزوده شود.


خبرنگار: سیدمحمدحسن یزدی نژاد
انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/40206
اخبار مرتبط

نظرات شما