توصیه پزشکان در خصوص روزداری و کبد چرب؛

روزه مسیری ساده برای درمان کبد چرب

افرادی که دارای کبد چرب هستند می توانند با روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان هم از آثار معنوی آن و هم از آثار درمانی این فریضه الهی در بیماری کبد چرب بهره مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بیماری کبد چرب یکی از بیماری های رایج می باشد که 70درصد افراد چاق به آن مبتلا می شوند کبد بزرگترین غده بدن انسان است و سلامت کلی بدن منوط به سلامت کبد است . آنچه مهم است این است که معمولاً بیماری های کبد بی سر و صدا پیش می رود و جایی انسان متوجه آن می شود که آسیب زیادی به کبد وارد شده است.
ذخیره سازی قند خون، مواد معدنی، ویتامین ها، پاک سازی و سم زدایی خون، تنظیم روندهای انعقادی و... از وظایف کبد می باشد که با بیمار شدن این قسمت از بدن مشکلات جدید برای بدن پیش خواهد آمد .
ماه مبارک رمضان یکی از ماه های خوب و مناسب برای درمان کبد می باشد که در این خصوص دکتر ابراهیمی فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد با اشاره به اینکه 30 درصد جوانان و 70 درصد افراد چاق دچار کبد چرب هستند و روزه گرفتن برای آنها مفید است، می گوید: روزه گرفتن در این افراد موجب می‌شود که چربی‌هایی که دور کبد را گرفته از بین برود بنابراین توصیه می شود که این بیماران برای درمان بیماری خود در ماه رمضان روزه بگیرند.
با توجه به روزه بودن افراد و فشار گرسنگی، در زمان افطار حجم بالایی از مواد غذایی پرکالری مصرف می شود که این امر برای افرادی که دارای کبد چرب هستند را دچار مشکل می کند و کمکی به درمان آنها نمی کند.
از همین رو دکتر نیستانی متخصص تغذیه با اشاره به مشکل کبد چرب می گوید: اولین اینکه افراد داری کبد چرب افطار خیلی سبک مصرف کنند و پس از آن مصرف یک واحد میوه، برای بالا رفتن قند خونشان توصیه می‌شود.
وی ادامه داد: دومین نکته اینکه بهتر است وعده شام جدا از افطار مصرف شود چرا که مصرف افطار و شام با هم، مشکل کبد چرب را زیاد می‌کند و پرهیز از پرخوری در افطار و وعده شام اهمیت ویژه‌ای دارد.
بنابراین ماه رمضان برای افرادی که دارای کبد چرب هستند فرصت خوبی است تا علاوه بر بهره‌مندی از آثار معنوی روزه بتوانند از این فرصت استفاده و وزن خود را کم کنند، چون همان‌طور که اشاره شد اصل درمان کبد چرب، کاهش وزن است. پس روزه گرفتن نه‌تنها برای کبد چرب ضرری ندارد، بلکه خیلی هم مفید است.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/41082
اخبار مرتبط

نظرات شما