گزارش قم فردا از ارتباط حجاب و صنعت مد و لباس؛

پوشش های نامتعارف گام نخست بی حجابی/صنعت مد و لباس در مسیر اشتباه

امروز حجاب که یکی از دستورات دینی اسلام و قانونی در کشور است در غفلت مسئولین آرام آرام در مسیری بی راهه قرار گرفته که نیازمند توجه ویژه مسئولین و متولیان فرهنگ کشور و مردم به این معقوله را می طلبد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، داشتن حجاب هم برای مرد و هم برای زن یکی از دستورات مهم اسلام به مسلمانان است اما این روز ها در پی غفلت مسئولین شاهد بی حجابی و بد حجابی های عجیب و غریبی در جامعه هستیم که باعث به وجود آمدن معضلات اجتماعی فراوانی شده است.
حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنا پوشش درونی است، این دو عامل به نوعی باعث سلامت جامعه تلقی می شود و در صورت نبود این دو عامل در جامعه ، موجب به وجود آمدن مشکلات و اثرات مخرب زیادی خواهد شد.
مقوله بدحجابی امروز به یک معضل کاملاً مشهود در جامعه درآمده است معضلی که فقط برای افراد بد‌حجاب مشکل ایجاد نمی کند؛ در واقع آسیب‌هایی که از بد‌حجابی ناشی می‌شود، تمام اعضای جامعه را در بر می‌گیرد.
از طرفی حجاب و عفاف یک دستور دینی است که در دین ما رعایت آن بسیار تأکید شده است و حتی برای آن قانونی هم قرار داده شده است به نام امر به معروف و نهی از منکر که از طریق این قانون الهی باید جلوی این معضل فرهنگی و اجتماعی را گرفت. حجاب  از مسائل مهم و کلیدی جامعه ما می باشد و با بسیاری از مسائل پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه است.

گسترش بی بندو باری ابزار دشمن برای جنگ با ایران و اسلام است
در همین راستا حجت الاسلام رضا آشتیانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به مسئله حجاب، اظهار داشت: حجاب و عفاف جزو ضروریات دین است به ویژه در استان قم که باید حفظ ظاهر شود و این انتظار بزرگان دین به جاست چرا که ظاهر تغییر کرده است .
وی این گسترش بی بندو باری را ابزار دشمن برای جنگ با ایران و اسلام برشمرد و گفت: دشمن از جنگ نظامی با ایران ناامید شده است ولی با فساد و گسترش بی‌بندوباری به دنبال به تباهی کشاندن جامعه است.
حجت الاسلام آشتیانی بیان داشت: در مسئله حجاب باید با برنامه و به صورت منطقی و پیش بینی شده پیش رفت و نباید با بی برنامگی و فشار بیش از حد باعث تنش در کشور شویم.



برخی بی حجابی ها مغرضانه و برنامه ریزی شده است
از طرفی  زهرا تاجیک  عضو هیئت علمی جامعه الزهرا در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به مسئله بد حجابی ، اظهار داشت:  برخی از حرکاتی که انجام می شود حرکات مغرضانه، حساب شده و برنامه ریزی شده در این مسئله می باشد.
وی با اشاره به اینکه این مسائل پشتوانه هایی دارد که ما نباید اجازه بدهیم اتفاق بیفتد ، گفت: بهترین اقدام در این مسئله اجرای قانون اسلامی می باشد.

پوشش های نامتعارف گام نخست بی حجابی
اما آن چیزی که در این بین به مسئله کم حجابی و بی حجابی کمک می کند بحث لباس های نامتعارف است. امروز با چرخی کوتاه در بازار این موضوع به وضوح دیده می شود و بسیار از بانوان از نبود لباس های متعارف در بازار شکایت دارند و برای خرید لباس مناسب باید ساعت ها در مغازه های مختلف حاضر شوند.
از همین رو طبق نظر کارشناسان این حوزه بسیاری از لباس های نامتعارف در بازار یا وارداتی هستند و یا ژورنال دوخت آنها وارداتی است که همین موضوع کاهش حضور لباس به سبک اسلامی در بازار می شود. به همین دلیل باید گفت مهمترین دستاورد تهاجم فرهنگی دشمن مسئله کشف حجاب است.ابزاری که دشمن برای رسیدن به آن قدم به قدم و آرام حرکت می‌کند و چه جایی بهتر از هدف قرار دادن صنعت پوشاک؟! اول مانتوهای کوتاه، مانتوی جلوباز، لباس های پاره و بدن نما و بعد کشف حجاب!

تغییر اشتباه ذائقه لباس پوشیدن مردم
مهسا فرزان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به این موضوع اظهار داشت: این تهاجم فرهنگی یکی از دلایل اصلی تغییر ذائقه مردم و تولیدکنندگان پوشاک نیز است و وضعیت بازار لباس را به این جا کشانده است.
وی ادامه داد: با توجه به هجمه‌ای که  سالهای قبل به فرهنگ کشور ما شده متاسفانه موضوع عِرق ملی در مردم کمرنگ شده و امروزه نیازمند این هستیم که احیای تمدن و سنت غنی ایرانی که وابسته به فرهنگ اسلامی است صورت بگیرد.
این تولید کننده پوشاک اسلامی عنوان کرد: با توجه به سلیقه سازی اشتباه در مردم ذایقه‌شان  نسبت به سبک پوشیدن لباس تغییر کرده و سبک‌های مختلف لباس و سبک اجتماع بین مردم به اشتباه جا افتاده و تهاجم فرهنگی نیز این این موضوع را پر رنگ تر کرده است.
وی اضافه کرد: تقریبا در ده سال اخیر هیچ نظارت و بررسی جدی بر بازار تولید و عرضه صورت نگرفته است. در کشورهای اسلامی غیر از ایران بحث مدو تیپ سازی تا حد زیادی با اصول فرهنگی‌شان در تناسب است و این پیاده سازی به درستی توسط دولت و تولیدکنندگان آن کشور صورت گرفته اما در کشور ایران از زمانی که مغایرت فرهنگ و قانون و اسلام با مد صورت گرفت از اصل پوشاک اجتماع فاصله گرفتیم و این سبب وجود یک خلاء بزرگ بین تولیدکننده و مصرف کننده شد و همین امر موجب به خطا رفتن مسیر تولید در کشور است.



ناهماهنگی بین تولید کننده، مصرف کننده و دولت

فرزان در ادامه ابراز داشت: در چرخه تولید در صنعت پوشاک ما نیاز به سه گانه پایه ریزی شده تولید کننده، مصرف کننده و دولت داریم.
وی خاطرنشان کرد: نمی‌شود تولید کننده محصولات اسلامی تولید کند و از طرفی دولت نظارتی بر روی واردات بی رویه نداشته باشد. نمی‌شود تولید کننده محصول با کیفیت داخلی و با بهای تمام شده بالا تولید کند آن وقت هموطنش در بازار های غیر اصولی به دنبال محصول بنجل و چین و ترک باشد! نمی‌شود محصول مرغوب با قیمت مناسب تولید کرد در شرایطی که تولید کننده باید به قیمت آزاد خرید کند و مالیات بالا پرداخت کند و یا هیچ نظارتی بر فروش محصول در فروشگاه ها صورت نگیرد.
این تولید کننده پوشاک اسلامی افزود: ما به مدیرانی نیاز داریم که در گام اول در کنار زنان مسلط به این حوزه باشند تا مشکلات زنان برای دسترسی به محصول با کیفیت اسلامی را بدانند و در گام دوم نظارتی کلان بر کلیه  طراحان، تولید کنندگان و فروشندگان داشته باشند و در گام بعد تسهیلات، فضای تولید و فضای عرضه مناسب برای محصولات ایرانی تهیه کنند.
در هر صورت مشکلات بازار پوشاک را نمی‌شود فقط برعهده تهاجم فرهنگی گذاشت و تمام، بلکه به غیر از برنامه‌ریزی دشمن، عدم نظارت جدی بر فرآیند طراحی تا عرضه پوشاک و عدم حمایت از تولیدکنندگان پوشاک اسلامی خود دلیل دیگری برای این وضعیت نابسامان به شمارمی‌روند که باید برنامه ریزی های مناسبی برای این حوزه صورت بگیرد.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/41155
اخبار مرتبط

نظرات شما