مدیرکل استاندارد قم:

آسانسورهای اماکن عمومی قم در صورت عدم دریافت تأییدیه پلمب می‌شود

مدیرکل استاندارد قم گفت: در راستای افزایش سطح ایمنی و جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی مرتبط با آسانسور، آسانسورهای مستقر در اماکن عمومی استان درصورتی‌که تأییدیه استاندارد نداشته باشند پلمب می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدهادی سماواتی بیان داشت: آسانسورها در اماکن عمومی و سایر بخش‌ها باید تائید استاندارد داشته باشند و در غیر این صورت استفاده از آن‌ها ممنوع است، در همین رابطه سال گذشته آسانسورهای ۱۰ تا از اماکن عمومی استان قم به دلیل عدم دریافت تأییدیه پلمب شد.
وی افزود: بر اساس پایش صورت گرفته تعداد ۹۹۳ مورد گواهی آسانسور دارای مجوز در اماکن عمومی همچون ادارات، مراکز تفریحی، زیارتی، هتل‌ها و سایر مراکز استان قم موجود می‌باشد که ۲۷۸ مورد از آن‌ها معتبر بوده و برای بقیه اخطار صادرشده است که هر چه زودتر برای انجام بازرسی ادواری و دریافت تأییدیه اقدام کنند.
وی ادامه داد: همچنین در کنار اماکن عمومی، آسانسورهای فعال در ساختمان‌ها نیز باید تحت نظارت و دارای تأییدیه استاندارد باشد که در همین ارتباط سال گذشته یک هزار و ۴۹۵ فقره گواهی تائید ایمنی و کیفیت برای آسانسورهای مربوط به اماکن مسکونی در استان قم صادر شد.
سماواتی با اشاره به این‌که برای استفاده ایمن از آسانسور باید به‌طور مستمر وضعیت آن توسط کارشناسان شرکت‌های دارای مجوز در این بخش بررسی شود، گفت: در حال حاضر از بین شرکت‌های دارای تأییدیه از سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم درزمینهٔ آسانسور، ۶ شرکت با اداره کل استاندار استان همکاری دارند.
استانداردسازی آسانسور طی سال‌های اخیر در قم به‌صورت جدی موردتوجه قرارگرفته و هم‌اکنون آسانسورهای جدیدی که در استان ساخته می‌شود، دارای استانداردهای لازم است. اهمیت استانداردسازی آسانسورهای قدیمی موجود در مکان‌های عمومی به دلیل مراجعه زیاد مردم بیشتر از آسانسورهای موجود در اماکن شخصی است و به همین دلیل موضوع استانداردسازی آسانسورهای مورداستفاده در اماکن عمومی استان بیش از موارد دیگر موردتوجه است.
در حال حاضر مسئولان دستگاه‌های دولتی،‌ متولیان نهادهای عمومی و اقشار مختلف مردم قم در رابطه بااهمیت استانداردسازی آسانسورها، نسبت به سال‌های گذشته بسیار توجه بیشتری دارند و این موضوع موجب سرعت یافتن روند استانداردسازی آسانسورهای فعال در استان شده است.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/41510
اخبار مرتبط

نظرات شما