تعداد قطارهای اعزامی از قم ۲۸ درصد افزایش یافت

مدیرکل راه‌آهن قم گفت: تعداد قطارهای اعزامی از قم( قطارهایی که تشکیل و شروع حرکتشان قم است) در فروردین‌ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۲۸ درصدی همراه بوده‌است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، غلامحسین دباغ روز سه‌شنبه با بیان داشت: جابه‌جایی مسافران از طریق قطار به مبداء و مقصد قم از ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۱ تا پانزدهم فروردین ماه سال جاری ۳۵ درصد رشد داشته‌است و در این مدت بیش از ۱۶۰ هزار نفر از طریق قطار وارد قم و یا از استان خارج شدند.

وی افزود: آمار خروجی مسافر از ایستگاه‌های مسافری قم طی مدت یاد شده، رقم ۸۲ هزار و ۶۱۳ نفر را نشان می‌دهد که این میزان در سال قبل ۶۱ هزار و ۲۶ نفر بوده‌است.

دباغ ادامه داد: همچنین در آمار ورودی مسافر به استان نیز در مدت یاد شده با ورود ۷۸ هزار و ۴۶۳ مسافر به قم شاهد رشد ۳۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

وی خاطر نشان کرد: آمار خروجی مسافرین قطارهای حومه‌ای از ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا پانزدهم فروردین ماه سال در مجموع، ۷۵ هزار و ۸۶۱ نفر بوده که در این مورد نیز رشد ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را شاهد هستیم.

مدیرکل راه آهن قم در پایان درباره تعداد قطارهای عبوری و اعزامی از طریق ناوگان ریلی استان گفت:طی این مدت ۲۰۱ رام قطار از راه آهن قم اعزام شد و یک هزار و ۱۱۶ رام قطار از خطوط ریلی اداره کل راه آهن قم عبور کرد.

راه‌آهن قم جایگاه سوم را در بین مناطق ۱۹ گانه راه آهن کشور از لحاظ جابجایی مسافر بدست آورده‌است.

راه‌آهن قم بیش‌از ۵۰۹ کیلومتر خط اصلی، ۳۰ کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و ۵۰ کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از ۱۵ ایستگاه است.

اتصال و ارتباط با خطوط راه‌آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از ۲۸ هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از ۱۵ هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روزانه ۵۰ رام قطار مسافری و ۳۰ رام قطار باری و واقع‌شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی‌های راه‌آهن قم است.

قرار داشتن ایستگاه راه‌آهن قم در مرکز شهر در فاصله نزدیک به حرم حضرت معصومه(س) و عبور خط راه‌آهن از داخل شهر و امکان پیاده‌سازی TOD و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راستای توسعه خدمات شهری از دیگر ویژگی‌های راه‌آهن قم است.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/41544
اخبار مرتبط

نظرات شما