باران‌های اخیر خشکسالی قم را جبران نکرد!

احمدی‌جبلی با بیان اینکه بر اساس آخرین پایش‌های انجام گرفته در فروردین‌ماه سال جاری حجم مخزن سد ۱۵خرداد ۴۷ میلیون متر مکعب است، خاطرنشان کرد: این در حالی که این میزان در مدت مشابه سال قبل۸۲ میلیون متر مکعب بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد احمدی‌جبلی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قم با بیان اینکه بر اساس آخرین پایش‌های انجام گرفته در فروردین‌ماه سال جاری حجم مخزن سد ۱۵خرداد ۴۷ میلیون متر مکعب است، اظهار کرد: این در حالی که این میزان در مدت مشابه سال قبل۸۲ میلیون متر مکعب بوده است.

وی افزود: روند کاهشی حجم مخزن سد ۱۵خرداد بار دیگر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب را به خوبی نمایان می‌‌سازد.

احمدی جبلی با تاکید بر اینکه سد کوچری و سد ۱۵خرداد از مهم ترین منابع تامین کننده آب مورد نیاز استان به شمار می روند، تصریح کرد: گنجایش حجم مخزن کوچری ۲۰۷ میلیون متر مکعب می باشد که در فروردین ماه  سال جاری حجم مخزن این سد ۱۱۹ میلیون متر مکعب بوده است.

وی با اشاره به این که بیش‌از ۹۰ درصد آب مورد نیاز مردم قم از طریق سد های کوچری و ۱۵ خرداد که در خارج از استان قرار دارد تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: هر زمان مصرف آب در استان از میزان مورد نظر فراتر رود و آب تامین شده از طریق‌ سد ها جوابگوی این حد از مصرف نباشد، ‌ از آب چاه‌های موجود در قم برای جبران این کمبود استفاده می‌شود که این مساله کاهش کیفیت آب را در پی‌دارد.

احمدی جبلی بیان کرد: آب مورد نیاز استان قم به سختی و با صرف هزینه ‌های زیاد تامین می ‌شود، به همین دلیل نیاز است تا مصرف آن در بخش‌های مختلف با رعایت الگوی مصرف و سرانه ‌های تعیین شده باشد تا مشکلی در فرآیند تامین آب قم به وجود نیاید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: میزان نزولات جوی از ابتدای سال آبی جاری ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در سر شاخه ها (باران و برف) ۸۰۰ میلی متر بوده است.


انتهای پیام/


منبع:ایسنا
http://qomefarda.ir/41574
اخبار مرتبط

نظرات شما