رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم:

باند سارقان زورگیر خیابانی در قم منهدم شد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از انهدام باند سارقان زورگیر خیابانی در استان خبر داد و گفت: متهمان به بیش از ۲۵ فقره سرقت به روش زورگیری اعتراف کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سرهنگ جعفر عباسعلی پور روز پنجشنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: در پی سرقت‌های متعدد زورگیری خیابانی در سطح شهر قم که طی آن سارقان با یک دستگاه موتورسیکلت به‌صورت سه ترک با قمه و شمشیر اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه و همچنین موتورسیکلت از شهروندان می‌کردند، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: در این رابطه ضمن راه‌اندازی و ساماندهی گشت‌های نامحسوس، در تحقیقات پلیسی مشخص شد پلاک موتورسیکلت بکار رفته مخدوش شده و در ادامه پس از شناسایی مالباختگان این پرونده، در اظهاراتشان بیان داشتند که چهره سارقان با ماسک پوشیده شده بود و قابل‌تشخیص و شناسایی نبود.
عباسعلی پور ادامه داد: راکبان موتورسیکلت در ابتدا از مالباختگان درخواست گوشی کرده و در صورت ممانعت با سلاح‌های سرد نامتعارف به سمت فرد حمله ور می‌شدند که دراین‌بین تعدادی از شهروندان نیز دچار جراحت شده بودند.
رئیس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: مأموران با انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی صورت گرفته پی بردند یکی از گوشی‌های مسروقه در مدت‌زمان چند ثانیه با یک سیم‌کارت فعال‌شده است.
وی بیان داشت: با انجام استعلامات لازم، هویت خط مالک شناسایی و با پیگیری‌های مداوم احدی از سارقان نیز شناسایی که بلافاصله با هماهنگی دستگاه قضائی متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد و به انجام اعمال مجرمانه خود اعتراف کرد.
عباسعلی پور ابراز داشت: در ادامه ۲ نفر از دیگر همدستان متهم نیز شناسایی و طی یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.
وی تصریح کرد: متهمان در اعترافات خود به بیش از ۲۵ فقره سرقت به روش زورگیری اعتراف کردند و اظهار داشتند گوشی‌های مسروقه را باقیمت ۱۰ میلیون ریال به فردی مال‌خر به هویت معلوم به فروش می‌رساندیم.
کشف بیش از ۱۰ کیلوگرم تریاک با همکاری مشترک پلیس قم و مرکزی
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم نیز از کشف بیش از ۱۰ کیلوگرم تریاک، با همکاری مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر قم و مرکزی خبر داد.
سرهنگ حسن هاشم نیا اظهار داشت: در پیگیری اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی و اعلام به پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان، مبنی بر تهیه و توزیع مواد مخدر توسط فردی به هویت و نشانی معلوم، موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم افزود: مأموران طی هماهنگی با مقام قضائی استان، به منزل موصوف اعزام شدند و در بازرسی صورت گرفته ۱۰ کیلو و ۵۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در قالب ۹ بسته کشف و یک نفر در این رابطه دستگیر شد.
وی تصریح کرد: متهم به همراه پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/41701
اخبار مرتبط

نظرات شما