رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی قم:

۱۰ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در قم سنجش سلامت شدند

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی قم گفت: تاکنون ۳ هزار و۵۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان که معادل ۱۰ درصد جمعیت هدف در این استان می شوند، مورد سنجش سلامت قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اصغر محمودی افزود: سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، از ۱۰ بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده و تا ۱۰ خردادماه امسال نیز ادامه دارد.

وی با تاکید بر این‌که خانواده‌ها باید هر چه سریع‌تر نسبت به سنجش کودکانشان اقدام کنند، پیش‌بینی کرد: امسال ۳۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان سنجش شوند که در سه ماه گذشته ۱۰ درصد سنجش سلامت شده‌اند و ۹۰ درصد جمعیت هدف باید در یک ماه باقی‌مانده انجام شود.

وی با بیان این‌که نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی می‌توانند در سنجش شرکت کنند، خاطرنشان کرد: متولدان نیمه دوم سال ۹۵ و نیمه اول سال ۹۶ که در سال تحصیلی آینده می‌توانند وارد دبستان شوند، باید در این طرح سنجش شوند.

به گفته محمودی، در حال حاضر ۱۸ پایگاه وظیفه سنجش نوآموزان را بر عهده دارند که در شیفت صبح از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۱:۰۰ و بعدازظهرها از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۹:۰۰ فعال هستند.

وی اضافه کرد: در این طرح شرایط جسمی کودکان از جمله پوست، مو، قد، وزن، بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که تمام فرآیند ثبت‌نام و نوبت‌گیری الکترونیکی است، گفت: خانواده‌ها باید با خط تلفن همراهی که به نام خودشان است، وارد سامانه نوبت‌دهی سنجش سلامت نوآموزان به نشانی http://my.medu.ir شوند و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.


منبع: ایرنا

انتهای پیام/



http://qomefarda.ir/41712
اخبار مرتبط

نظرات شما