امام‌جمعه قم:

شهیدان سلیمانی، شهرکی و الداغی نشان از مظلومیت جریان مجاهد است

امام‌جمعه قم گفت:سه اتفاق در هفته گذشته رخ داد که قابل‌توجه است، شهادت شهید سلیمانی که یک نقطه برجسته بود، شهادت جوان غیرتمند ارزش‌های دینی و خانوادگی در سبزوار و شهادت شهرکی که نشان از مظلومیت جریان مجاهد بود که کنار هم یک تابلوی زیبا را تشکیل داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله علیرضا اعرافی امام‌جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه امروز که در مصلا قدس برگزار شد اظهار داشت: در کنار همه اقدامات برای اصلاح جامعه و با تأکید بر ضرورت امربه‌معروف و نهی از منکر در ساختن پایه‌های شخصیت کودکان قواعد و اصول تربیتی ده‌گانه را باید بیاموزیم و در رفتار به کار ببریم.
وی افزود: خانواده، پدر، مادر، معلمان، مربیان، مبلغان و مروجان ارزش‌های الهی معماران ساختن شخصیت آینده‌سازان هستند این مهندسی و معماری روح است که قواعد ویژه و سختی و اصول مختص خود را دارد.
اعرافی گفت: گفتگو در سطح مخاطب و متربی و درک مخاطب و نسل نو و هم‌زبانی با آن‌ها راه را برای نفوذ و تحکیم ارزش‌های الهی باز می‌کند.
امام‌جمعه قم تأکید کرد: انبیای الهی وقتی می‌خواستند جوامع را به‌سوی خدا فراخوانند از قله‌های بلند خود پایین می‌آمدند و مخاطبان و جامعه خود را می‌شناختند و با این ابزارها سعی در تغییر شخصیت و بالا کشیدن آن‌ها داشتند.
وی ادامه داد: اگر عالم و پرورش‌دهنده بخواهد در سطح خود بماند و وارد دنیای کودک و مخاطب نشود نمی‌تواند تأثیرگذار باشد، ما مأمور هستیم دیگران را درک کنیم تا راه برای تربیت و اصلاح دیگران گشوده شود.
اعرافی عنوان داشت: اگر می‌خواهیم دچار گسست نسلی نشویم باید همدلی و هم‌زبانی و درک برای جذب، نفوذ و تأثیر را یاد بگیریم که علاوه بر مبلغان و مربیان خانواده هم باید به این درک متعالی دچار شوند البته در کنار ریزش‌ها شاهد رویش نسل‌های جدید هستیم که برای جذب  نسل جدید که درک متقابل دارند می‌توانند تأثیرگذار باشند.
امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: حکمت این بود که مرگ پنهان باشد اما این پنهان بودن مرگ باعث می‌شود غافل شویم، از طرفی آمال دنیایی ما را فریب می‌دهد، غفلت از مرگ از یک‌سو و آرزوهای دورودراز از سوی دیگر و یک دشمن گماشته شده به اسم شیطان باعث غفلت انسان می‌شود و هنگام مرگ با خسران‌های بزرگ مواجه می‌شویم.
وی بیان داشت: در ایام فتنه‌ها و اغتشاشات مهندسی‌شده توسط دشمنان با حوادث گوناگون مواجه بودیم اما مردم هوشمندی، شجاعت، همبستگی و وحدت خوبی داشتند و نشان داند که همچنان از ظرفیت بالا در مقابله با ترفند دشمنان برخوردار هستند.
مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد:سه اتفاق در هفته گذشته رخ داد که قابل‌توجه است، شهادت شهید سلیمانی که یک نقطه برجسته بود، شهادت جوان غیرتمند ارزش‌های دینی و خانوادگی در سبزوار و شهادت شهرکی که نشان از مظلومیت جریان مجاهد بود که کنار هم یک تابلوی زیبا را تشکیل داد.
وی گفت: شهادت آیت‌الله سلیمانی نشان داد روحانیت راستین مدافع ارزش‌های دینی و خادم ملت است و با فشار و تهدید روحانیت صحنه را خالی نخواهد کرد و در کنار مردم و خادم ملت خواهند ماند، خون شهید آیت سلیمانی پیام حوزه‌های علمیه برای مردم است.
امام‌جمعه قم اضافه کرد: شهادت جوان پاک‌باخته، مدافع نوامیس، غیرتمند و مدافع ارزش‌های الهی نشان‌دهنده رویش‌های انقلاب و غیرت ایمانی در جامعه بود و درس‌های بزرگی داشت.
اعرافی افزود: شهادت شهید شهرکی نشان از اقتدار، مظلومیت و نیروی مسلح همیشه حاضر درصحنه بود، در ادامه تشییع این شهدا نشان‌دهنده ملتی هوشیار بود که همواره درصحنه حضور دارند.
امام‌جمعه قم گفت: دشمنان بدانند به برخی از پیشرفت‌های خود دل‌خوش نباشند مردم ما از آرمان‌های خود عقب نخواهند رفت و بر سر پیام‌های الهی و پیمان با شهدا خواهند ایستاد، همه ما از دولت و مردم برای اقتدار ایران در همه ابعاد تلاش می‌کنیم.
مدیر حوزه‌های علمیه بیان داشت:  اقتدار ابعادی دارد ازجمله اقتدار دفاعی و نظامی است و برای اولین بار است با فرماندهی کل قوا از یک اقتدار آبرومند برخوردار هستیم و در رتبه بالا در ارتش‌های جهان قرار گرفتیم و سلاح‌های پیشرفته برای دفاع از ملت ساختیم که نه‌فقط حافظ امنیت ایران بلکه مدافع ملت‌های مظلوم عالم هستند.
وی خاطرنشان کرد: چند روز پیش یک سپاهی عزیز باقدرت تمام به ناو آمریکا به فارسی فرمان می‌دهد که از آب‌های ما دور شود و ناو آمریکا با احترام مسیر خود را تغییر می‌دهد همچنین قدرت ما در دریاها پهپاد و موشک‌های برگرفته از انقلاب و ملت است و باید بالنده پیش برود.
اعرافی ادامه داد: بعد بعدی علمی و فناوری است که  در سطح بین ۱۷ تا ۲۰ در جهان  هستیم که البته نباید متوقف شویم و بارها رهبری فرمودند باید همچنان تلاش کنیم و قدرت علمی و نظام اسلامی را بالا ببریم.
امام‌جمعه قم اضافه کرد: در حوزه منطقه‌ای و دیپلماسی  معادلات مستکبران تغییر کرده ، سال‌ها روسای جمهور آمریکا از خاورمیانه جدید حرف می‌زدند تا بر اساس مدل آن‌ها اداره شود اما اکنون از آن خبری نیست و پایگاه آمریکا در اسراییل درخطر است و سرزمین‌های اشغالی مسلح شده و روبروی اسرائیل ایستاده است همسایه‌های سرزمین‌های اشغالی در برابر اسراییل قرار دارند و از طرفی از در درون خودش دچار وحشت شده است قدرت‌های خلیج‌فارس قدری تغییر کردند و عادی‌سازی برای رابطه با اسراییل تمام‌شده است و در اروپا نغمه‌های مخالفت پیداشده، هند و چین قدرت‌های جدید هستند که نقشه‌های آمریکا را تغییر داده‌اند.
اعرافی اظهار داشت: جبهه مقاومت یک زنجیره قدرت الهی تشکیل داده و در برابر استکبار پیش خواهد رفت و این زنجیره همه خواب های آن‌ها را نقشه بر آب خواهد کرد
وی ادامه داد: از طرفی فساد زدایی و رسیدگی به محرومان دنبال شود و از همه مهم‌تر اقتدار معنوی اخلاقی و گفتمانی راز ماندگاری ما در ایران و جهان است.
مدیر حوزه‌های علمیه تأکید کرد: ایران‌دوست کشورهای حوزه قفقاز است، فریب نخورید و  خود را به‌زحمت نیندازید جا را برای اسراییل باز نکنید ملت شما بیدارتر از ما است و در مسیر غلط گام برندارید.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/41891
اخبار مرتبط

نظرات شما