استاندار قم:

اساتید دانشگاه در فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف مشارکت کنند

استاندار قم با بیان این که بخشی از اصلاح الگوی مصرف به فرهنگ عمومی برمی گردد از اساتید دانشگاه خواست در فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف در جامعه مشارکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیدمحمد تقی شاهچراغی روز سه شنبه در دومین نشست فصل حضور افزود: اصلاح نگاه الگوی مصرف در درستور کار ماست، بخشی از این موضوع به فرهنگ عمومی برمی‌گردد که باید از ظرفیت و مشارکت اساتید و دانشگاه‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: ما از جمله استان‌هایی در کشور هستیم که سرانه مصرف بالایی داریم و برای رفع این موضوع نیازمند اقدام های جدی‌تری هستیم.

وی در ادامه ابراز کرد: برای مثال ما در سال 40 میلیون متر مکعب پساب داریم که برای 10 میلیون متر مکعبش تا به امروز توافقاتی صورت گرفته است.

استاندار قم گفت: در حوزه هوش مصنوعی حوزه علمیه اقدام هایی را انجام داده همچنین در بخش وزارت ارتباطات اقدام های خوبی برای پوشش سراسری فیبر نوری در قم انجام شده است. تا به امروز برای 80 درصد استان قم در حوزه فیبر نوری امکاناتی فراهم شده است و پیگیر این هستیم این مقدار را به 100 درصد برسانیم؛ در مجموع دولت سیزدهم جهت‌گیری خوبی درخصوص دغدغه‌ها و چالش‌های موجود درکشور داشته است.

شاهچراغی همچنین گفت: اساسا در مقطعی از تاریخ در تربیت توانمندسازی مدیران غفلت شده است، برای رفع این غفلت‌ها کارهایی هم شروع شده که امیدواریم ثمر خوبی داشته باشد. قم ظرفیت بی‌نظیری در حوزه نیروی انسانی دارد که واقعا می‌توان اقدام های خوبی از این طریق انجام داد، مدیریت استان با تمام بضاعتش پای کار است و برای کمک به اساتید و جامعه نخبگانی دریغ نخواهد کرد. راهکارهایی که در این جلسات مطرح می‌شوند در صورت امکان عملیاتی بودن آن‌ها، با استفاده از ظرفیت های استانی و همچنین ظرفیت های ملی پیگیری خواهیم کرد.

اتخاذ تمهیدات لازم برای اجرای سراسری طرح کالا برگ الکترونیکی در قم

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در گفت و گویی، از اتخاذ تمهیدات لازم برای اجرای سراسری طرح کالا برگ الکترونیکی در استان خبر داد.

عباس شیرمحمدی با اشاره به آغاز اجرای سراسری طرح کالا برگ الکترونیکی گفت: در این طرح به منظور حمایت از سبد غذایی و سلامت مردم، امکان خرید اعتباری 10 قلم کالای اساسی با افزایش 20 درصد نسبت به یارانه نقدی و یک ماه زودتر از تاریخ واریز یارانه نقدی، فراهم شده است.

وی با بیان این که این امکان برای تمام افراد مشمول دریافت یارانه، که حساب یارانه آن ها در استان افتتاح شده به صورت خودکار فعال خواهد شد افزود: این طرح کاملا اختیاری بوده و هیچ نشان تجاری خاصی برای خرید کالا مورد تاکید قرار نگرفته است.

شیرمحمدی خاطرنشان کرد: مردم در سراسر استان می توانند با مراجعه به فروشگاه های مجاز و متصل به شبکه، نسبت به استفاده از این اعتبار، در خرید اقلام اساسی اقدام نمایند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی برای شروع طرح تصریح کرد: پیگیری های لازم از طریق وزارت کشور، فرمانداران وسایر نهاد های مرتبط در استان، جهت اطلاع رسانی و تبیین این طرح در حال انجام است و امیدواریم به نحو شایسته در استان اجرایی شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مهمترین دغدغه استان را محدودیت امکان بهره گیری از مزایای اجرای طرح در شهرهای کوچک و دهستان ها برشمرد و تاکید کرد: اتاق اصناف و اتحادیه های مرتبط، با اطلاع رسانی به واحدهای صنفی جهت ثبت نام در سامانه «شما» این دغدغه را کاهش دهند.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/42654
اخبار مرتبط

نظرات شما