با رضایت اولیای دم صورت گرفت؛

اهدای اعضای بدن یک جوان دچار مرگ مغزی در قم

کارشناس مسئول واحد پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اعضای بدن یک جوان در این استان که دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند عضو حیاتی اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم ، ولی الله صمدی در این زمینه اظهار داشت: این ششمین اهدای عضو ماندگار استان قم در سال ۱۴۰۲ می‌باشد

وی افزود:‌ ابوالفضل کهندانی، جوان ۲۰ ساله قمی متاسفانه در اثر تصادف با ماشین دچار مرگ مغزی شده بود که پس از گفت وگوهای صورت گرفته با خانواده ایثارگر آن مرحوم، اعضای حیاتی‌اش به چندین بیمار بدحال، حیات و زندگی دوباره بخشید.

صمدی بیان کرد: از زمانی که مرگ مغزی بیماری اعلام می‌شود، می‌توان بیمار را با پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی حداکثر تا ۱۲ روز نگهداری کرد، ولی در این مدت ارگان‌های حیاتی زیست پذیری خود را از دست می‌دهند و قابلیت فعالیت و توانایی ارگان‌ها ضعیف می‌شود.

وی افزود: بیمار مرگ مغزی قبل از فوت می‌تواند ارگان‌های حیاتی مانند قلب، کلیه، پانکراس، ریه‌ها و روده و تا ۴۸ ساعت پس از فوت نیز می‌تواند نسوج و بافت‌هایی مثل پوست، قرنیه، استخوان، تاندون و عضلات دریچه‌های قلب را اهدا کند.

صمدی گفت: هر اهداکننده می‌تواند با اهدای اعضایی از جمله قلب، ریه، کبد، پانکراس، روده و کلیه، یک تا هشت بیمار را از مرگ نجات دهد.

وی افزود:‌ از سال گذشته تاکنون اعضای بدن ۲۳ بیمار مرگ مغزی در این استان با رضایت خانواده‌ها به بیماران نیازمند پیوند شده‌است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43113
اخبار مرتبط

نظرات شما