استاد حوزه و دانشگاه:

ولایت عنایتی الهی برای ایستادگی مقابل قدرت‌طلبان است

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه مردم با پذیرش ولایت نسبت به یاری دین خدا مسئول می‌شوند، گفت: ولایت و امامت برای این است که خداوند به مردم قدرت دهد زیرا اگر ولی خدا نباشد مزدوران، زرپرستان و قدرت‌طلبان عالم اجازه نخواهند داد که مردم قدرتمند شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در اجتماع بانوان ۱۲۰ کشور جهان که عصر روز  شنبه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه در ماجرای غدیر بانوان نیز در بیعت با امیرالمؤمنین(ع) شرکت کردند، اظهار کرد: پیامبر(ص) با این کار نشان دادند که بانوان باید در امور سیاسی شرکت کنند و جالب اینجاست که در غدیر هر کدام از بانوان فرد به فرد با امام علی علیه السلام بیعت را انجام دادند.

وی با بیان اینکه بیعت یک امر سیاسی است، گفت: بیعت یعنی من قرار می گذارم که ولی خدا را کمک کنم و می دانم بدون مشایعت و همراهی ولی خدا کار جلو نخواهد رفت؛ به عبارت دیگر بیعت یعنی مسئولیت پذیری مردم در کنار مسئولیت پذیری ولی خدا و در این جریان فرقی بین مرد و زن نیست.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید یک روز بعد از عید غدیر را روز مشارکت سیاسی زنان اعلام کنند، افزود: پیامبر(ص) در غدیر خم رأی زنان را در کنار رأی مردان در عرصه سیاسی مؤثر قرار داد و مردم این مسئولیت را پذیرفتند که ولی خدا را یاری کنند.

وی اظهار کرد: پیامبر(ص) بلافاصله بعد از اینکه فرمودند «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» دو گروه را دعا کردند و فرمودند «خدایا هر کسی علی را پشتیبانی می کند او را پشتیبانی کن و هر کسی علی را نصرت کند او را نصرت برسان» و بعد دو گروه را نفرین کردند و فرمودند «خدایا کسانی که با علی دشمنی کنند را دشمن بدار و کسانی که علی را خار کنند خار و ذلیل کن».

پناهیان با بیان اینکه زنان بهترین سفیران امر ولایت و امامت در جهان هستند، گفت: مسأله ولایت، احساس مسئولیت انسان و عزت دادن خدا به انسان ها است که خلیفه الله باشد و در ولایت پذیری فرقی بین زنان ومردان نیست.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) به دنبال باندبازی سیاسی نرفتند و به بیعت غدیر و نقشی که مردم به عهده گرفته بودند وفادار ماندند ولی مردم وفادار نماندند، گفت: ولایت و امامت این است که به مردم قدرت بدهند زیرا اگر ولی خدا نباشد مزدوران و زرپرستان و قدرت طلبان عالم اجازه نخواهند داد که مردم قدرتمند شوند.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه در روز غدیر یک حزب مخالفت کرد و جلوی پیامبر(ص) ایستاد، گفت: آن حزب وقتی فهمیدند بنا است علی بن ابیطالب(ع) به عنوان خلیفه معرفی شود، فهمیدند دیگر حزب مهم نخواهد بود و مردم قرار است قدرتمند شوند لذا جلسه را ترک کردند و می خواستند جلسه را خراب کنند ولی پیامبر دستور دادند که به مردم بگویند برگردند و جمع شوند و جلسه از رسمیت نیفتد.

وی با بیان اینکه طرح دموکراسی، مردم را به‌بازی گرفته و احزاب با فریب توده‌ها به جای آنها تصمیم می‌گیرند و رأی خود را با تبلیغات اغواگرانه به مردم تحمیل می کنند، افزود: رسول خدا این دموکراسی شوم را بر هم زد و مشارکت تک تک مردم را در طرح ولایت و بیعت رقم زد و به امید خدا ما نیز روزی مردم سالاری دینی را زیر سایه ولایت خواهیم دید.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43627
اخبار مرتبط

نظرات شما